دیدار سفیر کشورمان در آستانه با وزیر آموزش و علوم این کشور

سفیر کشورمان در قزاقستان با وزیر آموزش و علوم این کشور دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور گفت وگو کرد.

دیدار سفیر کشورمان در آستانه با وزیر آموزش و علوم این کشور

مجید صابر سفیر کشورمان در این دیدار با اشاره به روابط همه جانبه و دیرینه میان دو کشور اظهار داشت: همکاری‌های میان دو کشور در زمینه‌های مختلف خوب و رو به توسعه است. اگرچه در زمینه‌های علمی و دانشجویی اقدامات خوبی صورت گرفته است، اما هنوز این میزان از همکاری‌ها کافی و رضایت بخش نیست.

وی همچنین با اشاره به تجربیات ارزشمند کشورمان در زمینه‌های تحقیقاتی، علمی و همچنین آمار بالای دانش آموزان، دانشجویان و استادان مبرز ایرانی، تبادل استاد و دانشجو را یکی از موضوعات مهم در توسعه همکاری‌های دانشگاهی عنوان کرد و در خصوص برگزاری دوره‌های مشترک و کنفرانس‌های علمی اعلام آمادگی کرد.

مجید صابر در ادامه به امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دانشگاه شهید بهشتی ایران و مرکز همکاری‌های بین‌المللی وزارت آموزش قزاقستان (بولاشاک) اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا یادداشت تفاهم جامع علمی و دانشگاهی میان دو کشور را در سفر آتی وزیر علوم ایران به قزاقستان به امضا برسانیم.

سفیر کشورمان در قزاقستان همچنین با اشاره به همکاری میان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه الفارابی و همچنین همکاری میان دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه ملی اوراسیا، در زمینه‌های مختلف، بر گسترش همکاری‌ها میان دیگر دانشگاه‌های دو کشور تأکید کرد.

خانم شمشدینووا وزیر آموزش قزاقستان نیز ضمن ابراز خشنودی از توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی میان دو کشور گفت: همکاری‌های علمی و دانشگاهی دو کشور همسایه باید ارتقاء یابد. در حال حاضر برخی از دانشگاه‌های قزاقستان دارای رتبه‌های خوب بین‌المللی هستند و آمادگی داریم تا در زمینه تبادل استاد و دانشجو و همچنین فعالیت‌های مشترک میان مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی همکاری کنیم.

در این دیدار همچنین درباره مسائل مورد علاقه دو طرف از جمله، امضای سند همکاری‌های علمی و دانشگاهی، سفر وزرای علوم دو کشور و همچنین نحوه مشارکت قزاقستان در نخستین اجلاس مجمع نوآوری‌های آسیا- اقیانوسیه که از ۲۰ تا ۲۲ خرداد ماه در تهران برگزار می‌شود بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها