برخی مدارس غیردولتی بر روش‌های قبولی در کنکور تمرکز دارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی مدارس غیردولتی به جای علم‌آموزی، بر روش‌های قبولی در کنکور تمرکز دارند.

برخی مدارس غیردولتی بر روش‌های قبولی در کنکور تمرکز دارند

محمد قمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به درخواست تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» مبنی بر «رسیدگی به شهریه نجومی مدارس غیردولتی»، اظهار کرد: مدارس غیردولتی باید ۱۰۰ درصد تحت نظارت باشند که این موضوع در قانون پیش‌بینی شده است و وزارت آموزش و پرورش باید شهریه‌های مصوب را ابلاغ کند.

وی اضافه کرد: دریافت وجه مازاد از دانش‌آموزان تحت هر عنوانی اشکال دارد، مگر اینکه بر اساس قانون باشد؛ برای اردوهای تفریحی مختلف، خرید وسایل تحصیل آنچنانی و ... نباید پول دریافت شود زیرا این موارد جزو قانون به حساب نمی‌آیند و آموزش و پرورش و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع توجه داشته باشند.

* برخی مدارس غیردولتی با ظواهر فریبنده دانش‌آموزان را به سمت خود می‌کشانند

قمی با اشاره به اینکه برخی مدارس غیردولتی ضمن دریافت هزینه های گزاف، تخلفاتی را انجام می‌دهند، گفت: به‌طور مثال برنامه‌های خاص، برگزاری اردوهای خارج از کشور و... بخشی از این موارد است و مدرسان آنان موارد مربوط به تحصیل را طوطی‌وار به دانش آموزان می‌آموزند. به طور کلی برخی مدارس غیردولتی با ظواهر فریبنده، دانش آموزان را به سمت خود می‌کشانند و این موضوع باعث نابرابری می‌شود.

* برخی مدارس غیردولتی به جای علم‌آموزی بر روش قبولی در کنکور تمرکز دارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: در برخی مدارس غیردولتی بیش از هر چیز بر روش قبولی در کنکور تأکید می‌شود.

قمی در ارتباط با اینکه برخی از مدارس غیردولتی تجملات و نوعی تبعیض بین دانش‌آموزان ایجاد کرده است، افزود: مدرسه غیردولتی برای این است تا کیفیت آموزش بالا رود نه اینکه کمیت تجمل.

وی با اشاره به اینکه نحوه نظارت‌های آموزش و پرورش کاملاً مشخص است، بیان کرد: در این وزارتخانه شاخه‌ای برای نظارت بر مدارس غیردولتی وجود دارد؛ علاوه بر این مردم نیز باید بر نحوه فعالیت و روند کار مدارس غیردولتی نظارت داشته باشند.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها