هرآنچه باید درباره کراسولا خرفه‌ای بدانید

در این مطلب قصد داریم گیاه کراسولای خرفه‌ای را به شما معرفی کنیم. گیاهی که طرفداران زیادی به خصوص در میان کارمندان دارد.

هرآنچه باید درباره کراسولا خرفه‌ای بدانید

احتمالا شما درباره دانه خرفه و خواص آن مطالبی شنیده‌اید و این که در آشپزی و صنعت شیرینی هم دانه خرفه کاربرد‌های فراوانی دارد. این هفته قصد داریم گیاه کراسولای خرفه‌ای را به شما معرفی کنیم. گیاهی که نامش آدم را یاد دایناسور‌ها می‌اندازد.

این گیاه این روز‌ها تقریبا روی میز اغلب کارمندان و محل‌های کاری به‌دلیل شکل زیبا، ابعاد معمولا کوچک و متفاوتش جا خوش کرده است و توجه مردم را به خودش جلب می‌کند.

البته کراسولا یکی از گیاه‌های مشهور در جهان است که بر اساس برخی منابع بیش از ۱۵۰ گونه دارد و در ایران‌گونه خرفه‌ای آن crassula portulaca بیشتر شناخته شده است.

برخی مردم و حتی فروشندگان گل و گیاه کراسولای خرفه‌ای را در کنار کاکتوس‌ها می‌چینند و آن را به‌عنوان گونه‌ای از کاکتوس می‌فروشند که اشتباه است. آن‌ها تصور می‌کنند هر گیاه گوشتی را باید در مجموعه کاکتوس‌ها قرار دهند. اما برویم سراغ شرایط نگهداری.


نور : کراسولای خرفه‌ای گیاهی نوردوست است، یعنی دست کم روزی چهار پنج ساعت نور درست و مستقیم می‌خواهد. یک پنجره جنوبی دلباز و پر‌نور بهترین جا برای نگهداری کراسولای خرفه‌ای است.


آبیاری : خرفه‌ای برخلاف نور زیاد چندان به آبیاری فراوان نیاز ندارد و اتفاقا اگر زیاد به آن آب دهید گرفتار مشکل می‌شود، پس هفته‌ای حداکثر دو بار به آن بیشتر آب ندهید یا هر وقت دیدید خاک به طور کامل خشک شده است اقدام به آبیاری کنید.


دما : خرفه‌ای نه تاب هوای خیلی گرم دارد و نه خیلی سرد، یک هوای معتدل بین ۱۵ تا ۲۵ درجه بهترین حالت رشد را برایش فراهم می‌آورد و در تابستان و زمستان باید حواس‌تان به گرما و سرما باشد.


تغذیه : بهار و تابستان و پاییز ماهی یک‌بار با کود‌های مکمل گیاه را تقویت کنید، اما در زمستان بگذارید قدری استراحت کند.


تعویض گلدان : یک اصل در نگهداری گل و گیاه این است که ریشه‌های متراکم معمولا به رشد گیاه کمک می‌کند و نیازی نیست که گلدان‌ها را زود به زود تعویض کنید، درباره خرفه‌ای هم این اصل صادق است و تا زمانی که ریشه‌ها از زیر گلدان بیرون نزده‌اند بی‌خیال تعویض گلدان شوید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها