ربیعی: «فکر می‌کنم» بطحایی همان چیزی را که در ذهن داشته در نامه‌ استعفا آورده است!

سخنگوی دولت گفت:‌ با توجه به شخصیتی که از بطحایی سراغ دارم، فکر می‌کنم همان چیزی را که در ذهن داشته است، در نامه‌ استعفا آورده است.

ربیعی: «فکر می‌کنم» بطحایی همان چیزی را که در ذهن داشته در نامه‌ استعفا آورده است!

علی ربیعی سخنگوی دولت، امروز جمعه ۱۷ خرداد در گفت‌وگو با خبر شبکه یک سیما جزئیات استعفای سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش را تشریح کرد.

ربیعی اظهار کرد:‌ خوشحال نیستم که اولین حضورم در تلویزیون برای ارائه توضیحات استعفای وزیر آموزش و پرورش است،‌ اما به هرحال آقای بطحایی از دوستان خوب ما بوده و فردی صادق و وارسته هستند و حتما هرآنچه که گفته‌اند، همانطور بوده که نوشته‌اند.

وی افزود: ابتدای هفته آقای بطحایی نامه استعفایشان را برای رئیس جمهور نوشتند و اعلام کردند که علت استعفا، حضور در مجلس است. روز سه شنبه، ایشان با دفتر آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور تماس گرفتند و درخواست کردند تا پیش از اتمام مدت زمان قانونی،‌ با استعفایشان موافقت شود که رئیس جمهور هم با استعفای ایشان موافقت کردند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: رئیس جمهور بنا به خواست آقای بطحایی با استعفایشان موافقت کردند که متن استعفا روز شنبه قابل انتشار خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به شخصیتی که از آقای بطحایی سراغ دارم، فکر می‌کنم همان چیزی که در نامه استعفا آمده است، در ذهنشان بوده است. البته گمانه‌زنی‌هایی را از طیف‌های مختلف مشاهده کردم، اما هرآنچه که در ذهن آقای بطحایی بوده در نامه استعفا نوشته شده است.

ربیعی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خبری درباره فرهنگیان اظهار کرد: هفته آینده با تشکل‌های صنفی معلمان صحبت خواهیم کرد.

وی افزود: موضوع رتبه بندی معلمان در زمان دولت یازدهم مطرح شد که خوشبختانه رئیس جمهور ۲ هزار میلیارد تومان برای این موضوع پیش بینی کرده اند.

سخنگوی دولت تصریح کرد:‌ حتی امسال در دولت تصمیم گرفتیم اعتبارات را از نفت جدا کنیم تا نوسانات نفت در بودجه تأثیری نداشته باشد.

وی بیان کرد:‌ رئیس‌جمهور دستور داد که کاهشی در ۲ هزار میلیارد تومان صورت نگیرد و تلاش داریم تا موضوع رتبه بندی از دو ماه آینده یا نیمه سال اجرایی شود و رقم دو هزار میلیارد تومان همچنان پابرجا خواهد بود.

سخنگوی دولت بیان کرد:‌ ما سختی‌هایی که حقوق بگیران روبرو هستند را متوجه می شویم که چه فشار بیشتری را متحمل می شوند و وظیفه ما این است که از آنها مراقبت کنیم. دولت و رئیس‌جمهور هم و غمّشان این است که فشار کمتری به زندگی آنها وارد شود.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها