قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای، بین‌شهری و پرسرعت اعلام شد

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا اعلام کرد که با آغاز پیش فروش بلیت قطارهای مسافری از ۱۹ خرداد ماه سال جاری شاهد افزایش ۲۲ درصدی قطعی قیمت بلیت قطارهای بین شهری تهران – مشهد، افزایش متوسط ۲۲ درصدی سایر قطارها در مسیرهای به جز تهران – مشهد و افزایش ۲۲ درصدی قطعی بلیت قطارهای پر سرعت (ترن ست) خواهیم بود و بلیت قطارهای حومه‌ای فعلا مشمول افزایش قیمت نخواهند بود و در جلسه بعدی شورای عالی راه و ترابری در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای، بین‌شهری و پرسرعت اعلام شد

محمد رجبی در مورد جزئیات افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری همزمان با پیش فروش بلیت این قطارها از ۱۹ خرداد ماه سال جاری، اظهار کرد: قرار بر این است که تمام قطارهای بین شهری در مسیر تهران مشهد با افزایش قطعی ۲۲ درصدی قیمت بلیت همراه باشند و سایر قطارهای بین شهری که در مسیری غیر از تهران - مشهد تردد می‌کنند با افزایش میانگین ۲۲ درصدی قیمت بلیت فعالیت خواهند کرد که این موضوع بر اساس میزان عرضه و تقاضا ساعت و تاریخ حرکت قطارها تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد بلیت قطارهای حومه‌ای نیز تصمیم بر این شده است که فعلاً بلیت این قطارها مشمول افزایش قیمت نباشد و تعرفه‌ها همانند گذشته اعمال شود؛ هرچند که در جلسه بعدی شورای عالی راه و ترابری در خصوص آنها تصمیم گیری نهایی می‌شود و بلیت قطارهای پر سرعت (ترن ست) نیز با افزایش مقطوع ۲۲ درصدی همراه هستند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با اشاره به اینکه سفرهای تابستانی تقریباً از ۱۴ خرداد ماه سال جاری رسماً آغاز شده و شاهد موج تقاضای سفر از نیمه خرداد ماه هستیم گفت: پیش فروش تابستانه بلیت قطارهای مسافری با هدف پاسخگویی به نیاز مردم برنامه ریزی شده و تمام تلاش ما این است که بتوانیم تعداد بیشتری واگن را فراهم کرده و پاسخگوی تقاضای مسافران باشیم؛ هر چند که به نظر می‌رسد نمی‌توان همه نیازها را جوابگو بود.

به گزارش ایسنا، از چندی پیش از سوی شرکت حمل و نقل ریلی رجا به وزارت راه و شهرسازی ارائه شده بود که بر اساس تصمیم شورای عالی ترابری افزایش نهایی قیمت‌ها اعلام و ابلاغ شد. این درحالی است که از ابتدای تیرماه سال گذشته قیمت بلیت قطارهای تندرو و بین‌شهری ۱۰ درصد افزایش داشت و قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای طی پنج‌سال اخیر رشدی نداشته است.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها