تغییر لوگوی گوگل به مناسب زادروز نخستین بانوی دارنده مدرک دکترا

این تصویر که توسط آلیسیا وینانس، هنرمند اهل کالیفرنیا، کشیده شده النا کورنارو پیسکوپیا فیلسوف زن اهل ونیز ایتالیا را نشان می دهد که در سال ۱۶۷۸ میلادی نامش را به عنوان اولین بانوی دارنده مدرک دکترا در عالم ثبت کرد.

تغییر لوگوی گوگل به مناسب زادروز نخستین بانوی دارنده مدرک دکترا

گوگل دودل همواره یاد و خاطر افراد تاثیرگذاری که جهان را تغییر دادند با نمایش تصویری از آنها در مناسبت های مختلف گرامی می دارد و امروز (۵ژوئن مصادف با پانزدهم خردادماه) نیز با نمایش تصویری از النا کورنارو پیسکوپیا سعی در یادآوری یکی دیگر از چهره های تاثیرگذار عالم دارد.

گوگل دودل امروز پیسکوپیا را در حالی که سرش به کتاب خواندن درون یک کتابخانه گرم است نمایش می دهد. ظاهرا نقاش این اثر تلاش داشته حس رضایتمندی این زن فرهیخته را در زمان مطالعه بدون مزاحمت به تصویر بکشد.

پیسکوپیا به ۷ زبان زنده دنیا تسلط داشت
امروز ۳۷۳ امین سالروز تولد پیسکوپیا است و به همین بهانه شاید بد نباشد نگاهی داشته باشیم به سرگذشت زندگی وی. پیسکوپیا در طول دوران کودکی اش زبان های لاتین و یونانی را فرا گرفت و در تمام آن سال ها عشقی وصف ناشدنی به مطالعه داشت. او مجموعا در هفت زبان زنده دنیا به درجه استادی رسید با این حال هیچگاه به دنبال مدرک و مقام نبود و خواهان کسب دانش بود. وی با پافشاری پدرش درخواست داد تا در دوره دکترای الهیات دانشگاه Padua تحصیل کند.


دهه ۱۶۷۰ میلادی بود و کلیسای کاتولیک روم نمیخواست به یک زن چنین درجه ای بدهد. در نهایت کلیسا به النا اجازه داد که در دوره دکترای فلسفه حضور پیدا کند و او نیز از فرصت به وجود آمده برای تحقق رویاهایش استفاده کرد.

گفته شده حاضران در مراسم دفاع او از تز دکترایش به قدری زیاد بودند که دانشگاه مجبور شد محل برگزاری را به کلیسای شهر انتقال دهد و اینگونه شد که نام وی در تاریخ ۲۵ جولای ۱۶۷۸ میلادی در کتاب تاریخ ثبت شد.

شش سال بعد از آن روز النا به خاطر ابتلا به مرض سل از دنیا رفت.

منبع: دیجیاتو

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها