وضع مشوق‌های مالیاتی برای افراد تابع قوانین اجاره‌بها

فرهادیه سیاست وزارت راه و شهرسازی برای کنترل اجاره بها در کشور را استفاده از ابزار‌های تشویقی نظیر معافیت مالیاتی برای افراد تابع ضوابط کمیته تعیین نرخ اجاره‌بها دانست.

وضع مشوق‌های مالیاتی برای افراد تابع قوانین اجاره‌بها

به گزارش خبر فوری ، عباس فرهادیه مدیرکل دفتر اقتصاد و سرمایه‌گذاری مسکن به اقداماتی که کمیته تعیین نرخ اجاره بها تاکنون انجام داده، اشاره کرد و گفت: پیشنهاد کمیته ملی افزایش تعیین نرخ اجاره بها را برای معاون اول رئیس جمهور فرستاده‌ایم، چون سازوکار این کمیته باید شکل قانونی داشته باشد و دستاورد‌های یک کمیته بدون پشتوانه قانونی، قابل اجرا نخواهند بود.

وی افزود: همزمان لایحه‌ای را فرستاده ایم و امیدواریم پاسخ آن را بگیریم. مبنای این کمیته در دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی جمع‌بندی شده است و منتظر پاسخ هستیم تا بتوانیم کار‌ها را انجام دهیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در رابطه با ضمانت اجرایی احکام این کمیته برای توزیع عادلانه آن در کشور بیان کرد: مشکلی اینجاست که ابزار تنبیهی در اختیار نداریم، ولی از تشویق‌ها استفاده می‌کنیم.

وی توضیح داد: سیاست وزارت راه و شهرسازی و دولت این است تا کسانی که تابع ضوابط هستند با مشوق‌های مالیاتی و همچنین معافیت‌های مالیاتی تشویق شوند و از این طریق تمام تلاش این است تا این اتفاق بیافتد.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها