وقتی قانون پیشنهادی ایران تبدیل به مدال شد

در چهارمین روز از مسابقات قهرمانی ۲۰۱۹ جوانان جهان ملی پوش دسته ۸۹ کشورمان در گروه A این وزن به روی تخته رفت.

وقتی قانون پیشنهادی ایران تبدیل به مدال شد

امروز (سه شنبه 14خرداد ماه) در چهارمین روز از مسابقات قهرمانی 2019 جوانان جهان محمدحسینی ملی‌پوش دسته 89 کشورمان در گروهA این وزن به روی تخته رفت.

وی در حرکت یکضرب با ثبت وزنه 157 کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کرده بود و در انجام سومین حرکت دوضرب خود پس از مهار وزنه 191 کیلویی، با دو چراغ قرمز و یک چراغ سفید مواجه شد. حسینی با این حکم خطای سه قاضی مسابقه، دستش از مدال‌های حرکت ‌دوضرب و مجموع کوتاه می‌ماند و با جایگاه چهارمی کارش را به پایان می‌رساند.

در این لحظه کادر فنی تیم ملی جوانان از یک کارت چلنچ خود بهره برد و به رای داده شده داوران اعتراض کرد. بلافاصله هیئت ژوری با بازبینی فیلم حرکت سوم دوضرب حسینی، سه رای سفید به او دادند تا ملی‌پوش کشورمان نایب قهرمانی جهان خود را به واسطه قانون ویدیوچک که تدوین شده توسط نماینده وزنه‌برداری ایران است، جشن بگیرد.

پیشنهاد قانون بازبینی فیلم مسابقه ورزشی یا ویدیو چک سال گذشته توسط فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان به IWF ارائه داده شده بود تا با تصویب نهایی، در آیین نامه مسابقات گنجانده شود. محسن بیرانوند یکی از اعضای کمیته پژوهش، آموزش و مربیان فدراسیون جهانی است که این پیشنهاد را مطرح کرد و در این پیکارها اجرایی شد.

منبع: تسنیم

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها