نماینده ولی فقیه در سپاه: رهبرسوم انقلاب، مولای رهبر اول و دوم است /اظهارات احمد خاتمی درباره احتمال حمله نظامی به ایران

سیداحمد خاتمی گفت: مذاکره‌ای که کشورهای غربی و امریکایی بیان می‌کنند مصداق بارز تسلیم است مسائلی که امریکا به دنبال مذاکره درخصوص آن است بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب ناموس نظام است.

نماینده ولی فقیه در سپاه: رهبرسوم انقلاب، مولای رهبر اول و دوم است /اظهارات احمد خاتمی درباره احتمال حمله نظامی به ایران

سید احمد خاتمی شامگاه دوشنبه در مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل در شبستان امام خمینی (رآه) آستان مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز اظهار داشت: طی ۵۰ سال گذشته امام راحل دارای بالاترین محبوبیت درمیان افراد جامعه بوده اند و محبتی که به امام در دل افراد جامعه نهادینه شده فارغ از محبت‌های سیاسی وحزبی است.

اهم صحبت‌های وی به شرح زیر است:

*شعار انقلابی «مرگ بر امریکا» برگرفته از تفکرات امام راحل است.

*این روزها درعرصه های بین المللی شاهد این هستیم که مقامات امریکایی به دنبال مذاکره با ایران هستند و برخی در داخل نیز به دنبال این هستند که ایران با امریکا مذاکره کند.

*هر چند استکبار ستیزی و نرمش قهرمانانه راهی است که انبیا به مردم یاد داده انداما فراموش نکنیم که مصداق طاغوت در جامعه امروزی رئیس جمهورامریکا است.

*مذاکره‌ای که کشورهای غربی و امریکایی بیان می‌کنند مصداق بارز تسلیم است مسائلی که امریکا به دنبال مذاکره درخصوص آن است بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب ناموس نظام است، امریکا به دنبال تضعیف ایران از طریق کاهش فعالیت‌های هسته‌ای است.

*توانمندی‌های ایران در حوزه های مختلف هسته‌ای و موشکی خاری در چشم و استخوانی در گلوی امریکا و کشورهای استکباری است.

*موضوع حمله نظامی موضوعی است که مقامات امریکای طی هفته‌های اخیر صراحتاً بر عدم حمله نظامی تاکید کرده اند اما نیروهای مسلح و نظامی کشوردر آمادگی کامل به سر می‌برند.

*فریاد رهبری در نفی مذاکره با کشورهای اروپایی و امریکایی همان فریادی است که امام راحل در نفی استکبار سر دادند و باید گفت که تا زمانی که ترامپ خوی استکباری دارد آرزوی مذاکره را به گور خواهد برد.

**پویایی انقلاب در گرو پایبندی به آرمان‌های امام راحل است

همچنین مهر نوشت:

حسین مظفر حسین مظفر عصر امروز دوشنبه در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مسئولین و جمعی از مردم کرمانشاه در مسجد جامع برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) برای ما پیامبر زمانه بود؛ ایشان نوحی برای نجات کشتی شکستگان، ابراهیمی برای مبارزه با نمرودیان، موسایی در مقابل فرعونیان بود که با دم مسیحایی اش سرتاسر ایران را روح جدیدی بخشید.

اهم گفته‌های وی را در ادامه بخوانید:

*کسی فکر نمی‌کرد این انقلاب به پیروزی برسد توانست با دست خالی غرب را به ستوه آورد و عرب‌ها را مات و مبهوت کند و عالم را به انقلاب اسلامی مشهود سازد و یک معجزه را رقم بزند.

*این انقلاب بدون نام خمینی (ره) در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست و آنجا بود که دشمنان فهمیدند امام هرگز نمرده است.

*هرکس از ارزشهای انقلاب روی برگرداند به عذاب الهی گرفتار خواهد شد و می‌بینید که هر کس پشت پا به ارزشهای انقلاب و امام (ره) و شهیدان زد به چه فلاکتی رسیده است.

**مذاکره تاکتیک جدید استکبار برای تحقق فشار است

همچنین ایسنا نوشت:

حجت الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی عصر ۱۳ خردادماه در آئین ویژه سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی (ره) در مصلی امام علی علیه السلام شهر کرمان با بیان اینکه امام راحل بر ما حق حیات دارد که به ما حیاتی داد از جنس حیاتی که پیامبر صلی الله علیه و آله داد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و انقلاب امام، اسلام حیات پیدا کرد و با حیات اسلام ما زنده شدیم، در فرهنگ دینی ما انسان بدون دین، شریعت و معارف اسلامی مُرده است، نه مرده نباتی بلکه مرده انسانی. حیات طیبه فقط در پرتو ایمان و عمل صالح به دست می‌آید و انسان را در افقی بالاتر از افق فرشتگان عالم قرار می‌دهد و انسان را به مقام خلیفه‌اللهی می‌رساند.

اهم اظهارات وی را بخوانید؛

*استقامت فکری این است که هجمه شبهات و دشمنان فکری و اعتقادی، آنها را متزلزل نکند و روحیه انقلابی را از دست ندهند و پشیمان نباشند از اینکه لانه جاسوسی امریکا را فتح کردند، جامعه مؤمن و زنده چنین ویژگی‌هایی دارد و امام و انقلاب این را برای ما آورد و نباید بگذاریم این جامعه بمیرد و دچار فرسودگی شود.

*هر چه بگذرد این مردم وفادار، می‌دانند عزت، سربلندی، افتخار حسینی بودن به معنای واقعی را از انقلاب دارند و این مردم ۴۰ سال است که همه فتنه گران و معاویه صفتان استکباری را دیده‌اند اما با بصیرت و روحیه جهادی در همه صحنه‌ها زنده مانده‌اند.

*امروز رژیم اشغالگر قدس که روزی شعار نیل تا فرات می‌داد، انواع موانع را از جمله دیوارهای بتنی را خیلی بزرگ‌تر از دیوار چین دور خود می‌گذارد که حزب اللهی‌ها به آن حمله نکنند و گنبد آهنین می‌سازد و گنبد آهنین آنها قدرت مقاومت ندارد.

*رژیم اشغالگری که ظرف چند روز همه ارتش‌های عربی را در هم شکست حالا به قول خودش نمی‌تواند در مقابل گروه پارتیزانی حزب الله در ۳۳ روز مقاومت کند و امسال با گذشت ۴۸ ساعت با اعتراف به شکست عقب نشینی کرد.

* علت ماندگاری انقلاب این است که بعد از امام (ره) کسی سکانداری انقلاب را به دست کسی قرار گرفت که از جنس امام بود و این تحلیل دشمنان است که این انقلاب نمی شکند زیرا جانشین امام راحل گفت هدف و راه ما هدف و راه امام است و این فرد تربیت شده مکتب امام بود.

*{با اشاره به هدایتگری‌های بصیر، شجاعانه و قاطع مقام معظم رهبری}: مسئولان بدانند با هیچ کدام از شما دشمنی نداریم. اما گلایه داریم و حرفمان این است که تجربه را ببینید، هر کجا به تدابیر و هدایت‌های رهبری ملتزم بودید، دشمن عقب رفت و موفق بودید و هر جا عمل نکردیم، آسیب دیدیم.

* اگر در برجام به تمام دستورات مقام معظم رهبری عمل کرده بودیم، اکنون وضعمان بهتر از این بود و اگر به ۹ شرطی که رهبری اعلام کردند و ۶ شرطی که در دیدار رمضانی سال قبل درباره اروپایی‌ها بیان کردند، اعلام می‌کردیم، امروز طرف اروپایی یک سال ما را معطل خودشان نمی‌کردند.

*دشمنان می‌گویند باید رهبری سوم از جنس رهبری اول و دوم نباشد تا بتوانیم اثرگذار باشیم و خبر ندارند که انقلاب صاحب دارد و انشاالله رهبری سوم مولای رهبر اول و دوم است.

* آنچه این انقلاب را حفظ کرده، امتی بوده که در برابر حمله سخت، فتنه‌ها، فشارها و انواع نقشه‌های دشمن هم خوب فهمیده و هم خوب عمل کرده است. این یعنی ولایت مداری و آنچه دشمن را عصبانی کرده این است که می‌گوید مادامی که ملت با ولایت اتصال دارد انقلاب نمی شکند و باید نقطه اتصال را بزنیم. اما زهی خیال باطل و مادامی که این اتصال و پیوند و ولایت مداری باشد، این انقلاب بیمه است.

*از همه مردم، بدون جناح و چپ و راست می‌خواهیم نسبت به ولایت فرمان بر مطلق باشید و از همه مسؤولان می‌خواهیم به سیاست‌ها و تدابیر توجه کنند، مسؤولان یادشان هست در حادثه منا عربستان چطور با ما رفتار می‌کرد؟ اما یک نهیب رهبری همه را لرزاند و متشکریم در تبعیت از رهبری خوب اعلام موضع کردید.

* امروز مذاکره تاکتیک جدید استکبار برای تحقق فشار است. آنها به دنبال توافق منطقی نیستند بلکه هدف آنها تحلیل اراده و بردگی شماست. انرژی هسته‌ای هدف آنها نیست. حضور در منطقه و حقوق بشر بهانه است. مشکل آنها دین شماست و می‌خواهند آن را بگیرند.

* چه شده امریکایی که مذاکره را ترک کرد، حالا شماره تلفن می‌دهد؟ امریکا در فشار ناکام مانده و به ذلت کشیده شده و نتوانسته ملت را تسلیم کند، می‌خواهد از مذاکره برای فشار استفاده کند.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها