لایه برداری پوست خطرناک است؟

در برخی موارد افرادی که با مشکل‌های پوستی مواجه هستند،‌ برای رسیدن به زیبایی، مشکلاتی جدید را متوجه سلامت خود می‌کنند.

لایه برداری پوست خطرناک است؟

به گفته کارشناسان استفاده بی رویه و خودسرانه از دارو‌های پوستی بدون مشاوره پزشک به خشکی و بروز مشکل‌های مختلف برای پوست صورت و بدن منجر خواهد شد.

لایه برداری متناسب در فصل‌های سرد سال با در نظر گرفتن فاصله زمانی مناسب و زیر نظر پزشک بهترین راهکار برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست و داشتن چهره‌ای جوان و شاداب است، لایه برداری همچنین سبب کم رنگ شدن لکه‌های پوستی و کاهش جوشگاه‌های پوستی می‌شود.

افرادی که دارای پوست‌های چرب و جوش دار هستند به طور معمول در طول شبانه روز از محلول‌های مراقبتی، پیشگیرانه و درمانی مختلفی برای پوست خود استفاده می‌کنند که بیشتر آن‌ها دارای خاصیت لایه برداری هستند.

استفاده غیراصولی و بی رویه از محصول‌های درمانی، مراجعه دیرهنگام به پزشک برای بررسی پوست و استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب در مواجه با نور خورشید یا حتی نور‌های مصنوعی می‌تواند سبب خشکی پوست شود.

از جمله نشانه‌های نازکی پوست تحریک پوستی، قرمزی، خارش، بروز جوش‌های زیر، چین و چروک، خونریزی و احتمال آلرژی و حساسیت به محلول‌های مختلف را می‌توان نام برد.

پوست بدن انسان به طور طبیعی به ترشح نوعی چربی می‌پردازد که وظیفه محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید و دیگر عامل‌های مضر را بر عهده دارد و لایه برداری بیش از اندازه به این لایه چربی آسیب وارد می‌کند و سبب افزایش واکنش پذیری پوستی و بروز چین و چروک می‌شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در صورتی که دچار مشکل خشکی و سوزش پوست در اثر کرم‌های لایه بردار و پماد‌های موضعی درمان آکنه شده اند به مدت چند هفته به پوست خود استراحت دهند و در طی این مدت تنها از مرطوب کننده‌های سبک و کرم ضد آفتاب استفاده کنند تا پوستشان ترمیم شود.

استفاده از کمپرس سرد بر روی موضع (قرار دادن کیسه یخ درون یک پارچه یا حوله و قرار دادن آن بر سطح پوست)، استفاده از کرم هیدروکورتیزون زیر نظرپزشک برای ترمیم قرمزی و خارش پوست یا استفاده از ژل گیاه آلوئه ورا (درصورت نداشتن حساسیت به این گیاه) می‌تواند سبب ترمیم و رفع التهاب پوست شود.

در کنار استفاده از محصول‌های درمانی برای رفع خشکی والتهاب پوست، مصرف مواد خوراکی و نوشیدنی سالم نیز به پوست برای ترمیم و آب‌رسانی کمک می‌کند.

انواع روش‌های لایه برداری پوستی امروزه در دنیا استفاده می‌شود از جمله لایه برداری سبک با کرم‌های موضعی، لایه برداری با اسید کنترل شده یا اسید میوه، لایه برداری با روش میکرودرم ابرژن و لایه برداری با پرتو لیزر که استفاده از هرکدام بنا به نظر پزشک انجام می‌شود.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای انتخاب محلول درمانی لایه برداری به پزشک مراجعه کند و با توجه به تابش شدید اشعه خورشید در فصل‌های گرم سال از لایه برداری دراین زمان خودداری کنند، زیرا پوست مقاومت کافی در برابر تابش اشعه خورشید ندارد و احتمال آسیب پوستی و حتی سرطان وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها