مصدومیت ۴ کارگر در کارگاه ساختمانی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران از سقوط جرثقیل برج در یک کارگاه ساختمانی در خیابان ملاصدرا و مصدومیت ۴ نفر خبر داد

مصدومیت ۴ کارگر در کارگاه ساختمانی

جلال ملکی گفت: ساعت ۲:۵۲ بامداد امروز (۱۳ خرداد) حادثه سقوط یک دستگاه جرثقیل تاور کرین کارگاه ساختمانی در خیابان ملاصدرا، خیابان خوارزمی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات کامل به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل حادثه یک کارگاه ساختمانی با وسعت بیش از هزار و ۵۰۰ مترمربع بود که در آن حدود ۳۰ متر گودبرداری شده است و کارگران در همان زمان مشغول نصب یک دستگاه تاورکرین بودند که جرثقیل نیز حدود ۳۰ متر ارتفاع گرفته بود. حین کار کارگران روی بدنه اصلی تاورکرین، به یکباره این دستگاه غول‌پیکر دچار شکستگی شده و به پایین سقوط کرده بود.

ملکی با اشاره به مصدومیت ۴کارگر بر اثر این حادثه، افزود: غیر از یک نفر، بقیه دچار آسیب‌های شدید شدند و حتی یکی از کارگران دچار قطع عضو از ناحیه دست شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران با بیان اینکه بخش زیادی از بدن این کارگران زیر تاورکرین گرفتار شده بود که آتش‌نشانان آن‌ها را از زیر قطعات سنگین تاورکرین خارج کردند، گفت: آتش نشان ان پس از ثابت کردن مجروحان روی سبد‌های حمل مصدومان، آن‌ها را از عمق گودبرداری به سطح زمین انتقال دادند تا با عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شوند.
وی با اشاره به اینکه این عملیات ساعت ۴ بامداد به اتمام رسید، تصریح کرد: آتش‌نشانان محل حادثه را تحویل عوامل انتظامی و شهرداری دادند.

ملکی در توصیه به کارفرما‌هایی که از جرثقیل برج استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: کار روی جرثقیل‌های تاورکرین حساسیت زیادی دارد، باید برای نصب و راه‌اندازی این گونه وسایل از افراد متخصص استفاده شود و نور کافی در محل وجود داشته باشد، بست‌ها و اتصالات باید ثابت شود تا شاهد حوادث نباشیم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها