وزیر صمت برای صادرات وقت نمی‌گذارد/ مدیران صادراتی وارد کنیم

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از اینکه وزیر صمت برای جلسات صادراتی وقت نمی‌گذارد گفت: یک زمانی گفتم که مدیران صادراتی وارد کنیم اما همه خندیدند اکنون هم می‌گویم که ما مدیران آشنا به صادرات نداریم.

وزیر صمت برای صادرات وقت نمی‌گذارد/ مدیران صادراتی وارد کنیم

به گزارش خبر فوری ، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در پنجمین جلسه شورای راهبردی توسعه صادرات گفت که با محوریت 2 موضوع بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه‌ای شدن سازمان توسعه تجارت برگزار شد با انتقاد از عدم حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این جلسه، گفت: وزیر صنعت باید در این جلسه حضور داشته باشد؛ اگر صادرات مهم است چرا وزیر وقت نمی‌گذارد؟

وزیر اسبق صمت با تاکید بر اینکه تأمین مشوق‌های صادراتی از محل منابع و بودجه عمومی کشور غیر ممکن است، افزود: بر این اساس در سال 96 پیشنهاد داده شد تا برای تامین منابع مشوق‌های صادراتی یک درصد به اقلام وارداتی بجز کالاهای اساسی و دارو اضافه شود و از محل این درآمد مشوق‌های صادراتی تأمین شود.

نعمت‌زاده اظهار داشت: 80 درصد از مشوق‌های صادراتی به صورت مستقیم و 20 درصد به صورت غیرمستقیم و به منظور توسعه زیرساخت‌های صادراتی در نظر گرفته شود.

* ظرفیت‌های تولیدی ما برای جهش صادرات کافی نیست

وی با بیان اینکه تولید ما به اندازه کافی نیست تا در صادرات جهش ایجاد کنیم، بیان داشت: ظرفیت خالی واحدهای تولیدی ما به اندازه‌ای است نیست که در رسانه‌ها بیان می‌شود.

نعمت‌زاده با تاکید بر اینکه باید به منظور صادرات سرمایه‌گذاری کرد، اظهار داشت: وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت هیچ برای برای توسعه صادرات و مگاپروژهای صادراتی ندارد.

وزیر اسبق بازرگانی اظهار با انتقاد به عدم وجود زیرساخت‌های صادراتی گفت: کشورها برای توسعه صادرات اقدامات مختلفی انجام می‌دهند به عنوان مثال کشور ترکیه با هدف توسعه صادرات دفتری در یکی از مناطق تهران خریداری کرد و آن را با حضور وزیر وقت بازگشایی کرد اما ما تاکنون حتی در کشورهای هدف صادراتی دفتری برای توسعه صادرات نداریم.

وی با بیان اینکه ما مدیران آشنا به صادرات نداریم، گفت: یک زمانی من گفتم که ما باید مدیران صادراتی به کشور وارد کنیم که همه خندیدند اما امروز هم معتقدم که ما مدیران آشنا به صادرات نداریم.

منبع: خبرگزاری فارس

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها