آماده‌سازی ۱۲هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار حرم امام و مسافران

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: ۱۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوس با عمر متوسط ۹ سال برای اعزام زائران حرم امام خمینی (ره)، مسافران تعطیلات عید فطر و همچنین سفرهای تابستانی آماده شده‌اند.

آماده‌سازی ۱۲هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زوار حرم امام و مسافران

به گزارش خبر فوری ، مهران قربانی درباره ارائه خدمات به مسافران در تعطیلات ایام ارتحال امام خمینی (ره) و عید سعید فطر، اظهار داشت: ‌تعطیلات پیش‌ِرو همزمان به سه موضوع ایام ‌ارتحال امام خمینی رحمة الله علیه، عید فطر و آغاز سفرهای تابستانی، مصادف شده است.

وی ادامه داد: تعطیلات پیش‌ِرو به نوعی خود ‌آغاز سفرهای تابستانی است، به هر حال برخی از مردم از این هفته سفرهای تابستانی خود را آغاز می‌کنند.

آماده‌سازی ۱۲هزار دستگاه اتوبوس VIP با عمر ۹ سال

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: مدیریت حمل و نقل در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، در ایام تعطیلات پیک آمادگی برای موارد خاص و غیر منتظره داریم تا عکس العمل سریع داشته باشیم، ‌همچنین برای تعطیلات پیش‌ِرو به همه ادارات‌‌حمل و نقل و راهداری‌ها ابلاغ شده است که تا پایان هفته مرخصی‌ها لغو است.

قربانی اضافه کرد: از هفته گذشته به انجمن ها و اتحادیه‌های حمل و نقل جاده‌ای و ادارات کل راهداری ابلاغ‌ شد تا ۱۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوس‌ با عمر متوسط ۹ سال برای تعطیلات پیش رو و همچنین سفرهای تابستانی آماده باشند.

* اختصاص ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای اعزام زائران قم به حرم امام

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: اعزام زائران مراسم ارتحال حضرت امام خمینی رحمة الله علیه نیز از سراسر کشور انجام می‌شود.

قربانی افزود: استان قم درخواست اعزام ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار زائر را برای فردا داده است که حدود ۵۰۰ دستگاه ناوگان برای اعزام زائران این استان‌ آماده شده است.

* انجام عملیات بهسازی و اصلاح گاردریل‌ها در آزادراه تهران -قم

وی گفت: در ارتباط با تسهیل و ارتقاء ایمنی سفر زائران حرم امام‌، در‌ آزادراه تهران قم‌ بهسازی مسیر به پایان رسید، خط‌کشی‌ها انجام شد همچنین ۸۰۰ شاخه گاردریل در این آزادراه اصلاح شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: مرکز مدیریت راه‌ها در ستاد و ۳۱ استان ۲۴ ساعته فعال است همچنین سامانه ۱۴۱ پاسخگوی مردم درباره ترافیک راه‌ها و انسدادهای احتمالی است.

* ۱۵۸۵ نقطه پرحادثه در جاده های کشور داریم

وی با بیان ‌‌۱۵۸۵ نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور داریم، اضافه کرد: در ‌همه این نقاط با صورتجلسه پلیس و ادارات کل راهداری استان‌ها، اقدامات ایمن سازی انجام شده است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تأکید بر اینکه اقدامات اساسی پرهزینه است و اعتبار می‌خواهد، گفت: به عنوان مثال در تقاطع‌های همسطح تابلو‌گذاری و روشنایی مسیر به عنوان اقدامات اولیه ایمن‌سازی انجام شده است، اما ساخت پل غیر همسطح، اقدامی اساسی است، در واقع هزینه‌کردهایی تا‌ ۵۰۰ میلیون تومان جزو اقدامات اولیه و ۷ تا ۸ میلیارد تومان، جزو اقدامات اساسی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: قرار نیست فقط در نقاط پر‌حادثه راننده‌ها مواظب باشند و احتیاط کنند، بلکه باید در همه جاده‌ها احتیاط را در دستور کار قرار دهند.

* نصب تابلوهای هشداردهنده فسفری در نقاط پرحادثه

قربانی اظهار داشت: علائم و تابلوهای هشدار دهنده در همه نقاط پرحادثه جاده‌ای نصب شده است، حفاظ و روشنایی نیز نصب شده است، این تابلوها از نوع سبز فسفری‌ و رنگی است که در دنیا بیشترین جلب توجه را دارد، بنابراین راننده‌ها دقت کنند مناطقی که تابلوهای هشدار رنگ سبز فسفری نصب شده است، نقاط پرحادثه جاده‌ای است و ما تلاش کردیم برای معرفی نقاط تابلوها در دو طرف جاده با رنگ سبز فسفری انجام شود.

منبع: خبرگزاری فارس

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها