سالک: خودباختگی وزارت نفت یکی از مشکلات اساسی در مسیر دور زدن تحریم‌هاست

نماینده اصفهان در مجلس گفت: خودباختگی که در حال حاضر در وزارت نفت وجود دارد معضل اساسی است و باید مسئولین این وزارتخانه بدانند این طور نیست که درب‌های صادرات نفت بسته باشد.

سالک: خودباختگی وزارت نفت یکی از مشکلات اساسی در مسیر دور زدن تحریم‌هاست

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره اظهار نظر یکی از اطرافیان زنگنه وزیر نفت مبنی بر اینکه استیضاح زنگنه از خارج از مجلس مدیریت می‌شود، گفت: وزارت نفت باید بر اساس سیاست اقتصاد مقاومتی عمل کند.

وی افزود: عمل به اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت نفت مصوبه قانونی و هم اینکه به این دلیل که بخش‌های درآمدی کشور محسوب می‌شود نمی‌توانیم خام فروشی کرده و نفت را به شیوه فعلی بفروشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دنیا خام فروشی نفت به صورتی که ما آن را دنبال می‌کنیم وجود ندارد و باید تلاش کنیم با اقدامات مختلف آن را تبدیل به فرآورده کرده و آن را با استفاده از فرآورده‌های مختلف صادر کنیم.

سالک گفت: وقتی وزارت نفت از اصل موضوع اقتصاد مقاومتی عقب نشینی کرده و آن را اجرایی نمی‌کند اتهاماتی به آنها مطرح می‌شود.

وی افزود: مدیرانی که در حال حاضر در وزارت نفت تلاش می‌کنند باید دقت کرده و سرمایه‌های وسیع کشور حفظ شود چرا که این سرمایه از آن نسل حاضر و نسل آینده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال رونق تولید باید تلاش ویژه‌ای کرد که نقش اساسی در صنعت نفت در اختیار شرکت‌های ایرانی و تولید کنندگان کشورمان باشد.

سالک افزود: آمریکایی‌ها اعلام کردند که صادرات نفت ایران را به صفر می‌رسانند ولی ما با بررسی‌های انجام شده متوجه شدیم که با ظرفیت‌های بسیار متنوعی که داریم می‌توانیم نفت را با روش‌های مختلف صادر کنیم و فوق تصور آمریکایی‌ها توانایی دور زدن تحریم‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: خودباختگی که در وزارت نفت در حال حاضر وجود دارد معضل اساسی است و باید مسئولین این وزارت دقت کنند و بدانند این طور نیست که درب‌های صادرات نفت بسته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط کشور آنگونه نیست که آمریکایی‌ها بخواهند هر غلطی علیه کشورمان انجام دهند در حالی که ما می‌توانیم با استفاده از طرح‌ها و روش‌های مختلف و با دور زدن تحریم‌ها، نفت خود را صادر کنیم.

سالک افزود: می‌دانیم و خبر داریم که روش‌های مختلفی برای صادرات نفت و دور زدن تحریم‌ها در نظر گرفته شده که بخش کوچکی از آنها اجرایی شده است.

وی گفت: باید آرایش جنگی کشور در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا بسیار قدرتمندانه‌تر از شرایط فعلی باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌اینکه آمریکایی‌ها در چند روز گذشته عقب‌نشینی کرده و به برخی کشورها مجوز واردات نفت از ایران را داده‌اند نشاندهنده ضعف سیاست‌های حاکم بر آمریکاست و اگر جمهوری اسلامی با استفاده از سیاست های بومی و قدرتمندانه خود پیش برود گرفتاری نخواهیم داشت.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها