در دیدار سفیر ایران؛

رئیس جمهوری عراق: روابط با ایران تاریخی و مستحکم است

رئیس جمهوری عراق در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با وی تاکید کرد که روابط عراق با ایران تاریخی و مستحکم است.

رئیس جمهوری عراق: روابط با ایران تاریخی و مستحکم است

"برهم صالح" رئیس جمهوری عراق در دیدار "ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران با وی در محل قصر السلام (کاخ صلح) ریاست جمهوری این کشور، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، کشوری مسلمان و همسایه بزرگ عراق با ۱۴۰۰ کیلومتر مرز مشترک است که زمینه‌ها و روابط مشترک فراوان و عمیق با آن داریم.

وی گفت: ثبات و امنیت ایران و عراق و دیگر کشورهای منطقه به هم گره خورده است و این موضع دولت عراق است که ما بر آن تاکید می کنیم.

صالح افزود: موضع عراق و نحوه تعامل آن با بحران جاری در منطقه، برخاسته از تصمیم ملی و مستقل عراق و سیاست روشن این کشور در تلاش برای پیشگیری از تشدید تنش ها و بحران ها با هدف تقویت ثبات و امنیت کشورهای منطقه از جمله خود عراق است.

رئیس جمهوری عراق گفت: در شرایط کنونی مسوولیت تاریخی داریم تا برای کاهش تنش ها در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش هایی که ثبات کشورهای منطقه را تهدید می کند تلاش کنیم.

وی همچنین بر ضرورت کوشش برای حل بحران ها از طریق گفت و گوی جدی و سازنده تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق و سفیر ایران در این دیدار همچنین در خصوص آخرین وضعیت روابط دو کشور و نیز تحولات منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

مسجدی نیز در این دیدار از مواضع مستقل عراق در مسائل منطقه ای و تاکید مقامات این کشور بر تقویت روابط دو جانبه قدردانی کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از عراق و تقویت کار مشترک میان دو طرف را مورد تاکید قرار داد.

منبع: ایرنا

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها