تناسب اندام با باغبانی و کاشت گل در باغچه های خانگی

باغبانی فواید بی شماری برای سلامتی بدن دارد.

تناسب اندام با باغبانی و کاشت گل در باغچه های خانگی

در کنار داشتن منبعی برای تولید، پرورش و استفاده از محصولات غذایی سالم و بدون هیچ گونه سموم شیمیایی، باغبانی کردن می‌تواند فواید بسیار زیادی برای سلامتی انسان داشته باشد.

صرف‌نظر از نوع باغبانی که انجام می‌دهید، چه باغبانی برای پرورش گیاهان زینتی باشد یا تولید محصولات باغی، خاکی که با آن کار می‌کنید به عنوان یک عامل ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند به افزایش سطح سروتونین بدن کمک کند.

همچنین مطالعات مختلف نشان می‌دهد که باغبانی به عنوان رهایی دهنده‌ی بزرگ استرس در افراد عمل خواهد کرد. از دیگر فواید باغبانی می‌توان به کاهش زوال عقل نیز اشاره کرد و با وجود تأثیرات درمانی آن همچنین می‌تواند دارای اثرات مثبتی در گسترش ایمان در افراد باشد، رویش از دل خاک و کمک به پرورش آن می‌تواند به انسان حس خوبی القاء کند.

لذت بردن از باغبانی

یکی از محققان این پژوهش عنوان می‌کند که اندکی پس از اینکه قسمتی از حیاط جلوی منزل مسکونی خود را تبدیل به باغچه‌ای برای باغبانی کرد توانست به فواید بسیار زیاد این امر پی ببرد. وی اذعان می‌دارد به خاطر موهبت برخورداری از این باغچه‌ی کوچک می‌تواند با همسایگان، دوستان و اقوام خود ارتباط بیشتری داشته باشد. وی حتی بسیاری از دوستان خود را تشویق می‌کند تا داشتن یک باغچه‌ی کوچک خانگی را تجربه کنند.

مزایای باغبانی چیست؟

اگر به دنبال یک سرگرمی مناسب هستید که علاوه بر سرگرمی، کمک شایانی برای سلامت جسم و روحتان باشد، باغبانی می‌تواند یکی از گزینه‌های بسیار خوب باشد.

کمک به داشتن تغذیه‌ی سالم

در باغبانی، شما انتخاب‌های متنوعی برای کشت و پرورش سبزیجات مختلف خواهید داشت. از آنجایی که شما برای پرورش محصولاتتان تلاش فراوانی انجام می‌دهید، میل و اشتیاق بیشتری نسبت به اوقاتی که تنها خریدار آن هستید و یا دخالتی در تولید آن نداشته‌اید، به استفاده از آن‌ها خواهید داشت.

کمک به تناسب اندام

صرف‌نظر از نوع باغبانی که انجام می‌دهید، چه باغبانی برای پرورش گیاهان زینتی باشد یا تولید محصولات باغی، خاکی که با آن کار می‌کنید به عنوان یک عامل ضدافسردگی طبیعی عمل می‌کند و می‌تواند به افزایش سطح سروتونین بدن کمک کند

باغبانی تنها به معنای نشستن در میان گل و خاک و جدا کردن علف‌های هرز نیست، بلکه باغبانی همراه با بلند و جابجا کردن اشیاء و وسایل گوناگون و بعضاً سنگین است که این امر می‌تواند به عنوان نوعی ورزش منظم به شمار آید. این کار می‌تواند سبب استحکام و تقویت استخوان‌ها، عضلات و مفاصل بدن انسان شود.

کمک به ایجاد احساس آرامش

زندگی کردن در دنیای امروز و با توجه به سبک زندگی پر سرعت کنونی، اغلب موجب کاهش ذخایر انرژی بدن می‌شود و باغبانی، پادزهر مناسبی برای این مشکل به حساب می‌آید. هنگامی که ما در حال باغبانی هستیم، در واقع می‌توان گفت که در حال زندگی با طبیعت هستیم و این کار فرصتی را برای بهتر نفس کشیدن و تمرکز بیشتر و بهتر بر روی وظایف ساده را برایمان فراهم می‌کند.

افزایش سلامت روانی افراد

تحقیقات نشان می‌دهد که غوطه ور شدن انسان در طبیعت می‌تواند به وی کمک کند تا با مشکلاتی نظیر افسردگی و سایر معضلات برخورد بهتری داشته و بتوانند با مدیریت و گاها اجتناب از برخورد با این قبیل مسائل، از زندگی بهتری برخوردار شوند.

منبع: رکنا

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها