عرضه ۱۰۰ هزار خودرو جدید بزودی در بازار

دستیار ویژه وزیر صمت گفت: با تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، خودروسازان به زودی ۱۰۰هزار خودرو جدید به بازار عرضه می‌کنند.

عرضه ۱۰۰ هزار خودرو جدید بزودی در بازار

صادق نجفی با اعلام این مطلب، اظهار داشت: به‌دنبال تلاش خودروسازان کشور برای تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعات پیشرفته، قرار است این خودروها به‌زودی به بازار عرضه شوند.

وی با اشاره به پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو، اضافه کرد: پس از آغاز این پویش که توسط شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو به اجرا درآمده، قرار است بخش اعظمی از خودروهای ناقص این شرکت‌ها که به‌دلیلی کسری قطعات در پارکینگ‌ها انبار شده، به‌زودی تکمیل شده و به بازار عرضه شود.

دستیار ویژه وزیر صمت در خصوص چگونگی تأمین قطعات این خودروها، تصریح کرد: قرار است کمبود قطعات این خودروها با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و همچنین منابع جدید خارجی تأمین شود تا 100 هزار خودرو ناقص به‌سرعت در اختیار مشتریان و خریداران قرار گیرد.

نجفی با بیان اینکه براساس آمارهای موجود 60 هزار خودرو متعلق به ایران‌خودرو و 40 هزار دستگاه نیز متعلق به سایپا است، گفت: این خودروها تاکنون به‌دلیل عدم رسیدن به مرحله تجاری، به بازار عرضه نشده و با توجه به سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت و سرمایه‌گذاری‌هایی که این شرکت‌ها جهت تأمین قطعات کسری انجام داده‌اند، به‌زودی به بازار عرضه خواهند شد.

وی گفت: به‌نظر می‌رسد با عرضه این تعداد خودرو، بسیاری از تعهدات قبلی این دو خودروساز تحت پوشش قرار خواهد گرفت و علاوه بر آن، ورود این حجم از خودروهای پرتیراژ داخلی به بازار، روند کاهش قیمت‌ها را نیز تسریع خواهد بخشید.

منبع: تسنیم

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها