ایجاد موسساتی برای بازار اجاره/ نمی‌توانیم برای اجاره‌بها سقف تعیین کنیم

وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی موسساتی برای کنترل بازار اجاره خبر داد و گفت: نمی‌توانیم برای بازار اجاره سقف قیمتی تعیین کنیم.

ایجاد موسساتی برای بازار اجاره/ نمی‌توانیم برای اجاره‌بها سقف تعیین کنیم

ایجاد موسساتی برای بازار اجاره/ نمی‌توانیم برای اجاره بها سقف تعیین کنیم محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم کلنگ زنی ۲ هزار و ۹۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن گفت: این تعداد واحد مسکونی، بخشی از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی شهرهای جدید است که با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌ شود.

وی درباره بازار اجاره گفت: بخشی از بازار مسکن در قالب ماده ۲ قانون ساماندهی تولید و عرضه مسکن انجام می‌شود و ما سعی خواهیم کرد ساز و کاری برای این بازار ایجاد کنیم.

اسلامی بیان کرد: مقرر شده برای کنترل بازار مسکن موسساتی ایجاد شود و متقاضیانی که می‌خواهند واحد خود را اجاره دهند و افرادی که خواهان اجاره کردن واحد مسکونی هستند به این موسسات مراجعه کنند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این واحد‌ها در قالب شیوه‌نامه‌ای به این موسسسات واگذار خواهد شد.

وی یادآوری کرد: کمیته ۹ نفره تعیین سقف اجاره گزارش خود را هنوز اعلام نکرده است، به همین دلیل ما نمی‌توانستیم برای اجاره سقف تعیین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروز در جریان تولید و عرضه مسکن در شهر جدید اندیشه قرار گرفتیم، گفت: برای ما مهمترین اقدام آن است که از تولید مسکن و شتاب آن اطمینان یابیم.

وی افزود: مهمترین دغدغه تولید کنندگان، سازندگان مسکن و مردم زمین است که ما آن را در این طرح برطرف کردیم و اراضی متعلق به خودمان را در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

اسلامی اظهار کرد: با ارزیابی‌هایی که انجام دادیم در شهر‌ها و مکان‌هایی که نیاز مسکن وجود داشت این طرح را برای جامعه هدف اجرایی کردیم و با مشارکت بخش خصوصی توانستیم اولین کلنگ زنی را در شهر جدید اندیشه بزنیم.

وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: امیدواریم بخش خصوصی طبق زمان بندی و کارآمدی مشخص بتوانند این پروژه را به مرحله عملیاتی برسانند و در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از آن‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: به لحاظ اندازه و حجم پروژه شهر اندیشه تکمیل شده و به موازات و سرمایه گذاری که در بخش‌های مختلف از جمله صنعتی، تجاری و آموزشی انجام شده پرونده این شهر بسته می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه در شهر اندیشه معماری ایرانی اسلامی را احیاء کرده‌ایم، گفت: با راه اندازی این بازار توانستیم نشاط اجتماعی را بین مردم فراهم کنیم و توانستیم مجموعه کاملی از نیاز‌های مردم را در این شهر تأمین کنیم.

وزیر راه و شهرسازی به راه اندازی قطار حومه‌ای در اندیشه هم اشاره کرد و گفت: دسترسی‌ها در این شهر برای مردم دشوار است به همین دلیل طبق تفاهمنامه‌ای که با استانداری و فرمانداری منعقد کردیم، تملک اراضی‌های این شهر به آن‌ها واگذار شد و با مشارکت راه آهن و شهر‌های جدید راه اندازی پروژه قطار‌های حومه‌ای را در برنامه قرار دادیم.

وی افزود: پروژه قطار‌های حومه‌ای با مشارکت این دو شرکت و با مدل بخش خصوصی راه اندازی می‌شود و به زودی دسترسی مردم برای ارتباط با کلان شهر‌ها از طریق قطار حومه‌ای برقرار می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما در سال جاری آن است که بتوانیم در سراسر کشور شاهد شکل گیری ساخت مسکن باشیم، گفت: برای خانه دار شدن مردم برنامه اقدام ملی را در دستور کار قرار داده‌ایم که ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در کنار تکمیل مسکن مهر مهمترین آن‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی هر هفته شاهد ایجاد پروژه جدید در مناطق مختلف کشور است و این موضوع با توجه به محدودیت‌هایی که داریم بسیار با اهمیت است.

وی تأکید کرد: امیدواریم در مسکن که از بخش خصوصی کمک گرفته‌ایم، بتوانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم و تحویل واحد‌های مسکونی طبق زمان بندی اجرایی شوند.

اسلامی اظهار کرد: ۸۰ درصد از منابع مورد نیاز ساخت و ساز بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار پرداخت می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پکیجی را طراحی کرده‌ایم که در آن عرضه مسکن متناسب با تقاضا تقویت می‌شود و ما از طریق آن می‌توانیم اقشار هدفمان را برای خرید مسکن توانمند کنیم.

وی بیان کرد: در ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی زمین را دولت می‌دهد و ما با مشارکت بخش خصوصی تمامی این واحد‌ها را به مرحله اجرایی می‌رسانیم و در این طرح هیچ منابع دولتی را پرداخت نمی‌کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها