طباطبایی در گفت و گو با خبرفوری:

نجفی با اسلحه وارد حرم حضرت معصومه شده بود/ فیلم تلویزیون درباره نجفی صحت داشت/ درباره مذهب مقتول نظر نمی‎دهم/ قوه قضائیه از صداوسیما شکایت کرده

وکیل محمدعلی نجفی گفت: موکلش در صورتی وارد حرم حضرت معصومه شده است که اسلحه همراه وی بوده است.

نجفی با اسلحه وارد حرم حضرت معصومه شده بود/ فیلم تلویزیون درباره نجفی صحت داشت/ درباره مذهب مقتول نظر نمی‎دهم/ قوه قضائیه از صداوسیما شکایت کرده

محمود علیزاده طباطبایی وکیل محمدعلی نجفی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره آخرین وضعیت پرونده موکل خود اظهار کرد: در حال حاضر کارهای ابتدایی پرونده وی انجام شده و احتمالا پرونده روز شنبه برای رسیدگی به دادگاه ارسال خواهد شد.

وی درباره دلایل سفر نجفی به قم و اینکه آیا وی در جریان این سفر اسلحه خود را همراه داشته و چگونه از گیت حرم گذر کرده است، افزود: آنطور که آقای نجفی برای من تعریف کردند وی از طریق ترمینال و با استفاده از اتوبوس راهی قم شده است و بعد از زیارت بر سرمزار پدر و مادر خود حاضر شده است.

وکیل نجفی درباره اینکه چگونه نجفی با وجود سلاح از گیت حرم حضرت معصومه عبور کرده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه نجفی چهره شناخته‎شده‎ای بوده است گیت حرم از وی ایرادی نگرفته است و حتی به گفته خود آقای نجفی برخی از افراد نیز در حرم حضرت معصومه فوت همسرش را به وی تسلیت گفتند که در این بین آقای نجفی از رسانه‎ای شدن ماجرا مطلع شدند.

طباطبایی درباره اینکه اخباری مبنی بر یارسانی بودن همسر دوم نجفی مطرح و ادعا شده که اگر این موضع صحت داشته باشد نجفی اعدام نمی‎شود، تاکید کرد: بنده درباره این موضوع اظهارنظری ندارم.

وی با اشاره به اینکه ماجرای فیلم گرفته شده از سوی نجفی در اداره آگاهی مربوط به گذشته بوده است، گفت: بنده مجددا این فیلم را دیدم و متوجه شدم که فیلمی که از نجفی منتشر شده صحت داشته و فیلمی که در فضای مجازی صداگذاری شده مربوط به گذشته بوده است.

وکیل نجفی درباره اینکه برخی از رسانه‎ها از حضور فرد دیگری به عنوان قاتل در پرونده قتل میترا استاد یاد می‎کنند و اینکه نجفی بنا دارد به دلایل نامعلومی این قتل را برعهده بگیرد، اظهارکرد: آقای نجفی تا به این لحظه صراحتا قتل را برعهده گرفتند از این رو تحقیق دیگری درباره نفر دوم صورت نگرفته است.

طباطبایی با اشاره به اینکه دیداری در حدود 2 ساعت 30 دقیقه با نجفی داشته است تصریح کرد: درباره ماجرای شکایت از سازمان صدا و سیما و خبرنگار این رسانه به دلیل تصاویری که از نجفی در رسانه ملی پخش شد بنده صحبت‎هایی را با نجفی برای شکایت مطرح کردم آما آقای نجفی گفتند چون این خبرنگار را از قبل می‎شناختند شکایتی ندارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق اطلاعاتی که بنده در اختیار دارم در حاال حاضر دستگاه قضایی شکایتی را علیه صدا و سیما مطرح کرده است چرا که تصاویر یک متهم را بدون اجازه و بدون حضور وکیل وی منتشر کرده است.

وکیل نجفی تاکید کرد: چطور ممکن است رسانه ملی تصاویر مربوط به قاتل امام جمعه کازرون را به صورت شطرنجی از تلویزیون پخش می‎کند اما در ماجرای آقای نجفی بدون اینکه از مرجع قضایی مجوزی داشته باشد اقدام به پخش تصاویر و فیلم از روند دستگیری متهم می‎کند.

طباطبایی با بیان اینکه تنها در صورتی امکان پخش تصاویر و فیلم یک متهم از رسانه ملی پیش از برگزاری دادگاه وی وجود دارد که رئیس دستگاه قضایی شخصا در این راستا مجوزی را صادر کنند گفت: بدون شک عملکرد رسانه ملی درباره این ماجرا قابل نقد است.

وی درباره اینکه آیا دیداری با خانواده مقتول داشته است یا خیر؟ اظهار کرد: نجفی در دیداری که با وی داشتم درخواست داشت که دلجویی از خانواده و پسر همسر دومش صورت گیرد از این رو از طرف خانواده نجفی افرادی برای دلجویی اقدام کردند اما بنده تا به این لحظه دیداری را با خانواده مقتول نداشتم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • محمد ثرایی شهرکرد
    0

    اگردرباره آقای نجفی که قاتل است واعدام صورت نگیرد بایددرمورد این دادگاه وحقوق شهروندی شک کردچراکه یک مسول بلند پاییه کشوردست به چنین کاری بزند وازاعدامش صرف نظرکرد پس جای بسی تفکراست

    نظرات شما -
    • علی
      0

      ایا شما قاضی پرونده اید که به صراحت حکم قتل کسی که فعلا فقط متهم است را صادر می کنید؟هر چند متهم اقرار به قتل کرده باشد نمی توان او را قاتل معرفی کرد . یک طرفه قضاوت نکنید در مورد هر کاری عدالت باید اجرا شود

    • 0

      بی خیال داداش خانواده مقتول که خودشان رضایت دادند پس دیگر چرا اعدامش کنند؟بنده خدا گناهش این بود که یه روزی روزگاری به عنوان گزینه مناسب برای ریاست جمهوری از او یاد شد و می بایست همچون آقای کرباسچی به گونه ای کنار گذاشته میشد...

  • مش سعید
    0

    حرکت زشت صداوسیماناشی از رخنه ی عده ای نفوذی و تندرو در قالب نیروهای ارزشی!! به این سازمان است. کسانی که تا کنون با اعمالشان ثابت کردند که لقب لاشخورهای سیاسی واقعا برازنده اشان هست.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      نه این که نمیشه و روند پرونده هم برای همه یکسان هست چه آقای نجفی چه آقای عادی ...باید رضایت اولیای دم رو بگیرند

  • پیمان
    0

    سلام به نظرم آقای نجفی تحت جنون آنی این قتلو انجام داده و خانوم میترا بهش خیلی فشار آورده از جوانی خود سواستفاده کرده و استاد را تحت فشار گذاشته معلومه که استاد آدم باشخصیت هس پس نباید اعدام بشه من که شخصا آقای نجفی را تواین حالا دیدم خیلی ناراحت شدم حیف شد استاد نازنین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دقیقا و البته ثابت شدن جاسوس بودن میترا خانم.

    • 0

      دقیقا. شاید ما هم اگر یک روز متوجه میشدیم با کسی زندگی می کردیم که تنها برای جاسوسی کردن آمده بوده و فریبمان داده می خواستیم سر به تن خائنش نباشد!

  • Shirazi
    0

    جناب محمد ثرایی قطعا این قوه قضائیه مثل همه پرونده ها به این اتفاق هم نگاه ویژه دارد بدون هیچ قصد و ملاحظاتی روند پرونده جلو میرود هیچ فرقی بین متهمها نمی‌شود و قاطعانه برخوردی شرعی می‌شود. لازم به ذکر است جناب رئیسی با امدنش به این قوه مهم روندی عدالت خواهانه را دنبال میکند. جه نجفی باشد چه فردی عادی هر دو از یک عدالت برخوردار است.

  • ایران
    0

    حضرت معصومه س واقعیت این پرونده را به اذن الله مشخص می کند توسل بر ائمه و توکل بر خدا راه اول و اخر همه مردم در همه کارها است ان شاالله

  • علی
    0

    شناسایی و شکار مسئولین امری طبیعی در دولت هاست. چون مردم کمتر اطلاع دارند فکر می کنند موضوع جدیدی اتفاق افتاده. قتل صورت گرفته مشکوک است . آقای نجفی باید پرده از روی حقایق بردارد

  • بنام خدای بزگ به همه چیز آگاه هست بنده جلیل خاکپور
    0

    بنزرمنه بیسواد قاتل خودش اقرارکرده بایت قصاص بشه

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      لطفا ابتدا قبل از هر بیان نظری شیوه نوشتن زبان فارسی را بیاموزید که هم شأن یک ایرانی را پاس بدارید هم مقام زبان فارسی را.

    • ایران
      0

      خواهش می کنیم همه ما املای واژگان را درست بنویسیم : در نظری که در بالا نوشته شده است " به نظر من " را اینگونه می نویسند .

    • پدرام
      0

      برادر عزیز بایت غلط است بنویس باید .

    • ناشناس
      0

      خودش داره می گه بی سوادم. چه گیرهای الکی می دینا

  • مجیدبهارلو باسلام
    0

    اگر که یه شخص دیگری و عادی بود دادگاه که اصلا تا۲سال که فقط زنخدانش میکردتادادگاش و بعدشم که دیگه ا.ع.د.ا.م.وتازه قلو ملاقات.درسسته؟

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      خیر

    • ایران
      0

      خیر چنین نیست که نوشته اید آیت الله خمینی گوید: «بر قاضی واجب است در برابر اصحاب دعوا ولو این که از نظر موقعیت اجتماعی با هم متفاوت باشند، تساوی و عدالت را رعایت نماید؛ در سلام کردن و پاسخ دادن به سلام، نشاندن در جایگاه، نگاه کردن، سخن گفتن، سکوت، گشاده رویی و سایر آداب و انواع گرامی داشتن‌ها». (24) 24. کلینی رازی، ابوجعفر محمد، 540/2.

    • ایران
      0

      خیر چنین نیست که نوشته اید در دوران حکومت خلیفه دوم، شخصی علیه حضرت علی (علیه السلام) ادّعایی مطرح کرد و کارشان به محکمه کشیده شد. وقتی طرفین دعوا حاضر شدند، خلیفه دوم خطاب به امام علی (علیه السلام) گفت: یا ابالحسن در کنار مدّعی قرار گیر تا قضاوت کنم. حضرت ناراحت شد. خلیفه دوم پرسید: از این که شما را در کنار مدّعی قرار دادم، ناراحت شدید؟ حضرت پاسخ داد: از آن جهت ناراحت شدم که عدالت را بین ما رعایت نکردی، او را با نام خواندی و مرا با احترام و با کنیه «ابوالحسن» صدا کردی. شاید مدّعی من ناراحت شده باشد. (25) 25. ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، (بی جا، دار احیاء الکتب العربیه، 1963م)، 65/17.

  • کریم
    0

    اقای دکتر نجفی ، دختر دارد یا دخترخوانده ؟ همسر مرحومه اش پسر دارد یا پسرخوانده؟ این فرزند خوانده ها ایا از این والدین ارث می برند؟

  • ایران
    0

    عدم رعایت عدالت : حضرت علی ع امیرالمومنین ، در تعداد و نحوه نگریستن یک قاضی که در دادگاه بین او و فرد متهم فرق گذاشته بود او را از منصب قضاوت عزل فرمود به دلیل عدم رعایت عدالت در تعداد و نحوه نگریستن یک قاضی خیلی عجیب است که لباس زندانیان اختلاس ، قتل و... با هم متفاوت است . درمورد پرونده آقای بابک زنجانی ، پرونده بانک سرمایه، پرونده پدیده مشهد و... نگاهی به لباس زندانیان بنمایید . یک کشور،یک قانون ، یک نوع لباس زندانی در مورد آقایان و بانوان به جهت رعایت عدالت حتی در مورد نوع ورنگ لباس زندانی ، دستگاه قوه قضائیه باید این موازین را رعایت کند نه اینکه چندین نوع لباس زندانی مهیا کند یا در مورد یک زن متهم فقط در زمانی که متهم است مجبور است در برابر دادگاه چادر سر کند . این رفتارها باعث هتک حرمت پوشش چادر که الگوی حجاب کامل است و پوشش قرانی برای بانوان و پوشش دختر حضرت محمد صلی الله و علیه و آله و سلم است و عدم رعایت عدل در محکمه قضایی می شود

  • ایران
    0

    در دوران حکومت خلیفه دوم، شخصی علیه حضرت علی (علیه السلام) ادّعایی مطرح کرد و کارشان به محکمه کشیده شد. وقتی طرفین دعوا حاضر شدند، خلیفه دوم خطاب به امام علی (علیه السلام) گفت: یا ابالحسن در کنار مدّعی قرار گیر تا قضاوت کنم. حضرت ناراحت شد. خلیفه دوم پرسید: از این که شما را در کنار مدّعی قرار دادم، ناراحت شدید؟ حضرت پاسخ داد: از آن جهت ناراحت شدم که عدالت را بین ما رعایت نکردی، او را با نام خواندی و مرا با احترام و با کنیه «ابوالحسن» صدا کردی. شاید مدّعی من ناراحت شده باشد. (25) 25. ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، (بی جا، دار احیاء الکتب العربیه، 1963م)، 65/17.

  • علی
    0

    این پرونده قتل مثل منشور چند وجهی است هر طرفش رانگاه میکنی ذهنت مشغول وجه دیگرش هست فعلا" اظهار نظر آقای نجفی ظاهر قضیه هست

  • هادی
    0

    یا حضرت معصومه س همه را دعا کن تا عاقبت بخیر بشویم

  • کاربر ناشناس
    0

    اولین چیزی که در هر پرونده ای مطرح است سابقه کیفری‌‌‌ و جنایی متهم است که این اقا ندارد پس نمیتوان او را با خیلی ها یکی کرد.

  • مصطفی
    0

    عدالت همه جا هست اگر در این دنیا ازعدالت فرارکنیم دران دنیا چشم انتظارمان هست پس چه بهتر الان قصاص گناه خود پس بدهیم

  • ایران
    0

    خبر فوری سلام و تشکر لطف بفرمائید و برای بخش نظرات قسمت های مختلفی را در صورت امکان اضافه نفرمایید مانند: استفاده از شکلک های گوناگون مانند صورتک های خندان .ناراحت....تاییدیه ها. گل .قلب.پرچم .دعا.و... _ بخش منفی و مثبت را در قسمت پاسخگویی به دیدگاه دیگران( بدین جهت عرض شد که شاید فردی با دیدگاهی موافق نباشد اما با پاسخی که به ان فرد داده میشود موافق باشد در این حالت میتوان فقط به پاسخ نمره منفی یا مثبت داد) _ بخش ارسال فایل های مختلف_ ...

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      تصحیح میشود : اضافه بفرمایید

  • reza.ah
    0

    واقعا برای همچین کشوری متاسفم که هیچ عدالتی درش وجود نداره و یک قاتل که به جرم خودش هم اعتراف کرده صحیح و سالم و به دون هیچ غم و اندوهی زندگیش رو سپری میکنه

  • reza.ah
    0

    واقعا برای همچین کشوری متاسفم که هیچ عدالتی درش وجود نداره و یک قاتل که به جرم خودش هم اعتراف کرده صحیح و سالم و به دون هیچ غم و اندوهی زندگیش رو سپری میکنه

  • عباس توپچی
    0

    سلام...اگه واقعا مقتوله جزء فرقه یارسانی بودند اقای نجفی میتونسته با اثبات این موضع بدون دادن مهریه از ایشان جدا بشه...بنظرم دارن پرونده رو به بیراهه میبرن..خدا کنه تو این ماجرا حقی از کسی ضایع نشه...با سپاس

  • علیرضا
    0

    همه نظرات را خواندم اما به نظرم مشکل در اصل این است که ما این روزها با افراط درمسئله مهریه و طلاق کاری کرده ایم که زن ومرد سه راه پیش رو دارند1-با هم زندگی کنند2-یکی شان کشته بشه3-با طلاق عاطفی زیر یک سقف باشن ولی نیازهای خود را در بیرون جستجو کرده و جامعه را فاسد کنند. اگه قوه قضائیه ای که میگه پیشگیری بهتر از مجازات است ان قدر که در طلاق سخت گیری میکنه در ازدواج سخت گیری میکرد بهتر بود 1-رجوع به دادگاه برای ازدواج2- چند جلسه مشاوره3- تعیین دونفر حکم 4- ازدواج با رای قاضی . یا هم بگه همان جور که ازدواج ربطی به او نداره در طلاق هم دخالت نمیکنه...

  • کاربر ناشناس
    0

    کسانیکه که مجرم سابقه دار هم هستند اعدام نشدند این که دلیل نیست.

  • کاربر ناشناس
    0

    شاید آقای نجفی از اول عقاید و ایدئولوژی او را نمی دانستنه‌.وگرنه شاید اصلا رابطه برقرار میکرده ‌

  • کاربر ناشناس
    0

    ولی اگر این عقاید را داشته چرا او به این اقا نزدیک شده آن هم تا مرحله ازدواج پیش رفته خیلی جای تامل دارد!!!؟؟؟

  • کاربر ناشناس
    0

    بابا طرف چندین سال جز مقامات بوده با محافظ حالا، آدم عادی که نبوده گیر دادن به اسلحه.

  • کاربر ناشناس
    0

    الان سلبریتی ها هم بادیگارد دارند.

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر محافظ داشت مجبور نبود این همه تهدید را تحمل کند. و خود وارد عمل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها