16 محور روستایی در خراسان رضوی مسدود است/ بیشترین خسارت سیل در قوچان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: بیشترین خسارت سیل اخیر مربوط به قوچان است و از این شهرستان خسارت به منازل مسکونی، باغات و زیرساخت‌های عمرانی روستاهای یدک، کردکانلو، الاهیان و عمارت گزارش شده که برای برآورد ریالی این خسارت‌ها نیاز به زمان و جمع‌بندی دقیق است.

16 محور روستایی در خراسان رضوی مسدود است/ بیشترین خسارت سیل در قوچان

حجت‌علی شایانفر با اشاره به خسارات سیل اخیر در استان خراسان رضوی، اظهار داشت: بارش‌هایی که از روز گذشته در خراسان رضوی داشتیم، سبب جاری شدن سیلاب و مسدود شدن ۱۱ محور روستایی در حوزه های درگز، فریمان، خوشاب و قوچان شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۶ محور روستایی در این استان مسدود است که ۵ محور مربوط به سیل قبل بوده و هنوز بازگشایی نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته از ۱۷ ایستگاه هواشناسی گزارش بارندگی داشته‌ایم، اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در بین این ۱۷ ایستگاه، مربوط به قوچان با ۳۲ میلی‌متر، طرقبه و شاندیز ۱۳ و زاوه ۱۱ میلی‌متر ثبت شده و سایر شهرستان‌ها کمتر از ۱۰ میلی‌متر بارندگی داشته‌اند.

شایانفر افزود: بیشتر میزان آبگرفتگی در قوچان بوده و سیلابی شدن مسیل‌ها را در فریمان، قوچان، توابع مشهد، تربت حیدریه، خوشاب و درگز داشته‌ایم.

وی با اشاره به این مطلب که جز در یک مورد در هیچ نقطه دیگری قطع برق نداریم، گفت: در حال حاضر برق روستای ریشخوار در درگز قطع شده و به‌ دلیل مسدود بودن محور ورودی، امکان ورود به روستا و رفع مشکل قطعی برق وجود ندارد، حتی ژنراتور اضطراری هم آماده کرده‌ایم، اما امکان ورود نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، با بیان اینکه در مجموع بیشترین خسارت این سیل مربوط به قوچان است، اظهار کرد: از این شهرستان خسارت به منازل مسکونی، باغات و زیرساخت‌های عمرانی روستاهای یدک، کردکانلو، الاهیان و عمارت گزارش شده که برای برآورد ریالی این خسارت‌ها نیاز به زمان و جمع‌بندی دقیق است.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها