معاون بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در نشست خبری :

ادامه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بخش دارو/ نیازی برای کوپنی شدن کالاهای اساسی نداریم

معاون بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت از ادامه اختصاص ارز 4200 تومانی برای بخش دارو خبر داد.

ادامه اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای بخش دارو/ نیازی برای کوپنی شدن کالاهای اساسی نداریم

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبر فوری قبادی معاون بازرگانی وزارت صنعت در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره بحث ترمیم نقدینگی اظهار کرد: در این راستا با بانک‌ها رایزنی‌های خود را آغاز کردیم، چرا که ما در شرایط فعلی در موضوع ترمیم اصل نقدینگی دچار مشکل هستیم.
وی با بیان اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی در بحث بسیاری از کالاها پابرجا خواهد بود، افزود: این ارز در بخش دارو و بخش‌های مهمی چون برنج و مرغ ادامه خواهد داشت.
معاون بازرگانی وزیر صنعت تصریح کرد: ما در ماه مبارک رمضان با افزایش قیمت مرغ و گوشت روبه‌رو نبودیم از این امیدواریم این مسیر را ادامه دهیم.

قبادی خاطرنشان کرد: در بحث نقدینگی هم تمام تلاش را برای مدیریت این بخش انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد : نیازی برای کوپنی شدن کالاهای اساسی در کشور احساس نمی‌شود.

معاون بازرگانی با اشاره به اینکه حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون تن کاغذ قرار است با ارز ۴۲۰۰ وارد کشور شود تاکید کرد: در بحث روغن خام نیز ما با ارز ۴۲۰۰ تومانی منابع اولیه را تامین می‌کنیم.
قبادی با اشاره به اینکه ما با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور و با وجود تحریم‌های بعضا مجبور به اجرای سیاست‌هایی هستیم، گفت: ما اگر در بخش تولید داخلی دچار مشکل شویم باید با چند برابر قیمت کالا از خارج وارد کنیم از این رو افزایش قیمت برخی از کالاها در جنگ اقتصادی که علیه کشورمان شروع شده امری عادی است.

وی درباره فرآیند ثبت سفارش درباره نهادهای دامی اظهار کرد: تمامی نهادهای دامی که وارد کشور می‌شود به واحدهای تولیدی عرضه می‌شود و محصول آن در بازار مرغ و تخم‌مرغ مشخص است و شرکت‌های وارد کننده این نهادها نیز معلوم است و قوه‌قضائیه با ما همکاری قابل قبولی را برای مقابله با سودجویان داشته است.

معاون بازرگانی وزیر صنعت افزود: جمع واردات گوشت در سال ۹۷ برحسب نیاز کشور بوده و در مجموع ۱۱۵ هزارتن گوشت گوساله و ۳۷ هزار تن گوشت گوسفند به کشور وارد شده است.

قبادی درباره اینکه چه نهادی تعیین‌کننده قیمت فولاد است تصریح کرد: در بحث فولاد موضوع ارز ۴۲۰۰ تومن مطرح نیست اما درباره مواد معدنی در ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیری لازم اختصاص پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل تولیدات مکفی در بخش فولاد ما هیچ مشکلی نداریم از این رو دلیلی هم برای واردات نداریم.

معاون بازرگانی درباره وضعیت توزیع و تولید تخم‌مرغ در بازار تاکید کرد: ما صادرات تخم‌مرغ را آزاد کردیم و خرید تضمینی را نیز استارت زدیم تا از تولیدکننده در این بخش حمایت کنیم.

قبادی گفت: درباره قیمت خرما نیز ما به دنبال منطقی کردن هستیم چراکه پایین آوردن قیمت خرما در مقطع فعلی به این بخش آسیب می‌زند از این رو ما به دنبال تعیین یک قیمت منطقی در این بخش هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما در بخش تامین نیازهای داخلی و معیشیت مردم و تولید ناخالص داخلی علیرغم فشارهای دشمنان وضعیت خوبی داریم و امید داریم با بهره‌برداری از تحریم‌ها در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور وارد عمل شویم.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها