وقوع سیل به سه روستا در قوچان آسیب زد

جمعیت هلال‌ احمر قوچان به بیش از 40 خانوار در حوادث سیل اخیر امدادرسانی کرد.

وقوع سیل به سه روستا در قوچان آسیب زد

سعید فکوری رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان در جمع خبرنگاران از وقوع حادثه در پی بارندگی‌های اخیر در سه روستای بخش مرکزی شهرستان قوچان خبر داد و عنوان کرد: در این سه روستا بیش از 40 خانوار حادثه دیده بودند که توسط نیروهای هلال‌احمر امدادرسانی شدند.

وی ادامه داد: اولین حادثه مربوط به روستای چیتگر در کیلومتر 15 محور فاروج به قوچان بود که نیروهای عملیاتی شعبه امداد و نجات قوچان در ساعت دو بامداد پنجشنبه 9 خرداد به محل حادثه اعزام شده و به عملیات تخلیه آب از خانه‌های مسکونی این روستا پرداختند.

فکوری با بیان این که تاکنون بیشترین خسارت وارد شده به روستای یدک در محور سد تبارک قوچان بوده است، گفت: تیم امداد و نجات در قالب چهار گروه عملیاتی در ساعت 21 نهم خردادماه به این روستا اعزام شدند و در ارزیابی‌های اولیه مشخص شد که به منازل مسکونی ۳۰ خانوار به دلیل وقوع سیل آسیب وارد شده است و بر همین اساس برای بیش از یک‌صد نفر حادثه‌دیده امدادرسانی لازم انجام شده است.

وی در ادامه از اعزام یک تیم عملیاتی به مناطق سیل‌زده روستای عمارت خبرداد و اظهار کرد: تیم اعزامی جمعیت هلال‌احمر قوچان در حال حاضر ارائه خدمات به عشایر حادثه‌دیده از سیل را عهده‌دار است و تاکنون 15 شل آب معدنی و 150 عدد قرص نان برای توزیع در بین عشایر عمارت ارسال شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر قوچان بیان کرد: برای تخلیه آب منازل مسکونی حادثه‌دیده در روستای یدک چهار دستگاه موتور پمپ و لجن‌کش به منطقه اعزام شده است و دو دستگاه دیگر در روستای چیتگر مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • Ali.N.Sani
    0

    با تشکر از هلال احمر. خسارت چند میلیاردی به روستای گردشگری و ۲۵۰۰ نفری یدک که در ۴۵ کیلومتری شمال شرق قوچان واقع شده خورد. چون دم افطار سیل اومد همه خونه بودند و تلفات جانی نداشت ولی باغات ویران و دامها تلف شدند. چرا اخبار سیل روستای یدک قوچان روز جمعه حتی از صدا و سیمای خراسان رضوی پوشش داده نشد؟ چرا فرماندار قوچان با این روستا مشکل داره؟ اختلافات سیاسی چه ربطی به سیل داره؟ یکم از فرماندار فریمان یاد بگیره. باز دم هلال احمر گرم روز جمعه اومد و کمک کرد ولی چرا زود رفت؟ طول روستای یدک از امامزاده حجی تا اول روستای الهیان حدود ۱۲ کیلومتره که رودخانه اترک از ابتدای این روستا (یدک) سرچشمه میگیره و از وسط روستا میگذره و پتاتسیل زیادی برای سیل داره. درختان زیاد روستای یدک باعث شد سرعت سیل کم شده و روستاهای دیگر آسیب نبینند. چرا با وجود سیلهای قدیمی در این منطقه، پیش بینی وتدابیر لازم انجام نشد؟ همین الان مسیر زیارتی به امامزاده روستای یدک مسدود است چون مسیر و باغات پر از سنگ شده. سیل سنگهای عظیمی رو تو باغات روستا پخش کرده. کی باید این سنگها رو برداره؟ اگه فکری نشه بقیه روستاییان و عشایر از نامیدی و بی توجهی به شهرها مهاجرت میکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها