بازار داغ چاپ کتاب‌های متعدد/پرفروش ترین کتاب دهه نود را حتما بخوانید

مهمترین رویداد‌های ادبی از ۴ تا ۱۰ خرداد را با یک کلیک مشاهده کنید.

بازار داغ چاپ کتاب‌های متعدد/پرفروش ترین کتاب دهه نود را حتما بخوانید

حوزه ادبیات در هفته گذشته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

«به تو نگاه می‌کنم» منتشر شد

«به تو نگاه می‌کنم» اثر مهشاد صدرعاملی از سوی کتاب نیستان منتشر شد.ادبیات اجتماعی به ویژه با نگاهی به مخاطبان جوان دختر در ایران فراز و فرود‌های زیادی را از سرگذرانده است. از آثار همه‌خوان دهه هفتاد تا ترجمه‌های رنگارنگ دهه نود که هر یک به نوعی در تلاش بوده است تا این قشر از مخاطبان ادبیات و کتاب در ایران را به سوی خود جذب کند و حرفی تازه و یا تکراری، اما با پوششی نو را برای آن‌ها روایت کند. در این میان آثار ایرانی به طور عمده، زمانی توانسته‌اند مخاطب را به سوی خود جلب کنند که حرفی از بطن و دل زمانه در زندگی مخاطبانشان را برای آن‌ها بازگو کرده باشند که نگاهی به فهرست آثار داستانی پرفروش تألیفی در هر سال به خوبی مؤید این مساله است.

داستان بلند «به تو نگاه می‌کنم» اثر مهشاد صدرعاملی نیز با همین رویکرد و نگاهی به برخی از مهمترین دغدغه‌ها و دل مشغولی‌های مخاطبان، هدف این اثر یعنی دختران جوان تألیف شده است.

ناقوس‌ها برای چهلمین بار به صدا درآمدند

کتاب «ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی رمانی است درباره امام علی(ع)؛ این رمان از کلیسایی آغاز می‌شود که مردی تاجیک برای فروش کتابی که پیدا کرده به نزد کشیش کلیسا می‌رود.

این کشیش ‌عاشق کتاب‌های خطی و قدیمی است. با دیدن این کتاب به ارزش تاریخی آن پی می‌برد اما پس از خواندن کتاب به ارزش حقیقی کتاب یعنی همان شخصیت امام علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام پی می‌برد و با او آشنا می‌شود.

«ناقوس‌ها به صدا درمی‌آیند» در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های دهه ۹۰ معرفی شده است. از این کتاب در مدت کمتر از دو سال بیش از شصت‌هزار نسخه منتشر شده است.

«بچه‌های خوب، زندگی خوب» ۵۲ پرسش از پیامبر (ص)

کتاب «بچه‌های خوب، زندگی خوب»،۵۲ پرسش از پیامبر خوبی‌ها برای کودکان و نوجوانان، منتشر شد.کتاب «سنن النبی» علامه طباطبایی، سیره زندگی شخصی و اجتماعی پیامبر اعظم(ص) را به زیبایی ترسیم و بیان می‌کند. علی شعیبی با استفاده از این کتاب، با روش پرسش از پیامبر اکرم، ۵۲ شیوه و روش زندگی آن حضرت را به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان تألیف کرده است. این ۵۲ پرسش در چهار حوزۀ زندگی یعنی ارتباط با خدا، ارتباط با خویش، ارتباط با دیگران و ارتباط با طبیعت تنظیم و ارائه شده است. تصویرگری این کتاب بر عهده فاطمه رحمانی بوده که تلاش کرده است تا تصاویر مأنوس با مخاطبان کتاب و به شیوه آنان باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها