عزیزی: «معامله قرن» حقوق اولیه ملت فلسطین را نقض می‌کند

نماینده مردم ابهر در مجلس گفت: معامله قرن كه اسم آن معامله آمريكا است، طرحی است یک‌طرفه كه حقوق اولیه ملت فلسطین را نقض می‌كند.

عزیزی: «معامله قرن» حقوق اولیه ملت فلسطین را نقض می‌کند

محمد عزیزی نماینده ابهر، خرم دره و سلطانیه، در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چندین دهه از تشکیل دولت غیر قانونی اسرائیل با حمایت کشورهای غربی که در راس آنها ایالت متحده آمریکا است، می‌گذرد.

وی افزود: دولت و رژیم صهیونیستی جعلی با اشغال خاک و سرزمین فلسطین اقدام به کشتار بی رحمانه صاحبان اصلی آن سعی در مشروعیت بخشیدن به دولت اسرائیل است.

عزیزی در ادامه عنوان کرد: آمریکا و متحدان خود فروخته آن قصد دارند تا برای رسیدن به اهداف شوم خود که همانا تضییع و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین است با ارائه طرحی ظالمانه و خصمانه حیات نامشروع دولت صهیونیستی را با نام (معامله قرن) مشروعیت بخشند.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: معامله قرن که اسم آن معامله آمریکا است، طرحی است یک‌طرفه که ضمن اینکه حقوق اولیه ملت فلسطین را نقض می‌کند قصد دارد تا با اعمال برخی امتیازات سطحی و بچه گانه مشروعیت و موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی را به جهانیان اعلام کند.

عزیزی در ادامه عنوان کرد: غصب سرزمین آباء و اجدادی یک ملت مغایر با همه مقررات بین‌المللی است. آمریکا با این طرح از رژیم جعلی‌ای حمایت می‌کند که با کوچکترین بهانه‌ای کرانه غربی و نوار غزه را مورد هدف و تجاوز قرار می‌دهد. رژیمی که همچون آمریکا پایبند به هیچ قانون بین المللی نیست.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی» فرموده‌اند: مسئله‌ فلسطین فقط مسئله‌ جغرافیا نیست؛ مسئله‌ بشریت است؛ مسئله‌ انسانیت است. امروز مسئله‌ فلسطین شاخص میان پایبندی به اصول انسانی و ضدیت با اصول انسانی است.

وی ضمن دعوت عمومی از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس، گفت: با حضوری پرشور و انقلابی در را‌هپیمایی روز جهانی قدس ضمن گرامیداشت یاد امام راحل(ره) و خطابه‌های انقلابی وی علیه صهیونیسم بین الملل همزبان با ملت بزرگ ایران همراه با مسلمانان و آزادگان سراسر جهان در چهلمین روز قدس به خیابان ها آمده و امسال نیز با این حضور انقلابی خود خط بطلانی بر توطئه های شیطانی ایادی استکبار خواهیم کشید.

عزیزی در خاتمه خاطرنشان کرد: آنان که می‌خواهند اتحاد، همدلی و انسجام امت اسلامی را خدشه‌دار کرده و به نیات پلید خود دست یابند، بدانند ملت ایران آگاه تر و بیدار تر از هر زمانی جنایات اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی و پشتیبانی همه جانبه آمریکا و انگلیس و آل سعود را محکوم می‌کند.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها