نام دولت‌های احتمالی آینده چیست؟ / از راستی و درستی «میرسلیم» تا دولت مردم «قالیباف»

نام دولت‌های احتمالی آینده چیست؟ / از راستی و درستی «میرسلیم» تا دولت مردم «قالیباف»

نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری هرکدام با تعیین یک نام برای دولت آینده احتمالی خود، وارد عرصه رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند.

به گزارش خبرفوری، با اتمام بررسی روند تایید صلاحیت ‎نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری شش گزینه به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات ریاست‎جمهوری انتخاب شدند که در یک نگاه و جمع‎بندی کلی که کارشناسان سیاسی انجام داده‎اند سه نفر از نامزدها به طیف اصولگرایی و سه نفر باقی‏مانده به طیف اصولگرایان تعلق خاطر دارند.

هنوز با توجه به اینکه روزهای آغازین فعالیت‎های انتخاباتی داوطلبان است تنور انتخابات بسیار داغ نشده و فضای کشور را تحت اثیر خود قرار نداده است اما بدون شک هرچه به روزهای میانی و پایانی انتخابات نزدیک شویم جریانات سیاسی و نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری با جدیت بیشتری در عرصه انتخابات وارد عمل خواهند شد.

اما آنچه این روزها شاید در پیشبرد اهداف نامزدهای انتخاباتی تاثیرگذار است و شاید در جهت پیروزی آنها در انتخابات به توصیه مشاوران خود اهمیت دارد تعیین یک شعار انتخاباتی یا اسم برای انتخابات است.

طی چند سال گذشته عموما نامزدهای انتخاباتی چه در عصه انتخابات مجلس و چه ریاست‎جمهوری با انتخابات یک نام وبرند خاصر فعالیت‎های انتخاباتی خود کلیک می‏زنند تا بتوانند در عرصه انتخابات به پیروزی‎ دست پیدا کنند.

در انتخابات ریاست‎جمهوری امسال نیز از ابتدای به ساکن داوطلبان این انتخابات تحت عناوین مختلف برای حضور در انتخابات اعلام موجودیت کردند که این رویه بعد از اعلام روند تایید صلاحیت‎ها از سوی شورای نگهبان از سوی کاندیداهای نهایی نیز پیگیری شد تا هرکدام از این شش نفر با نامگذاری دولت آینده خود گام جدی را برای انتخابات ریاست‎جمهوری بردارند.

تعیین یک رنگ، یک اسم و شعار انتخاباتی از سوی یک نامزد انتخاباتی یک امر مرسوم در تمامی جهان محسوب می‎شود که این روش نیز در ایران در طی دهه اخیر در این مرسون شده است تا مردم در جهت رای به گزینه مدنظر خود بایک ذهنیت روشن وارد عمل شوند چرا که تعیین نام برای یک دولت از سوی نامزدهای انتخابات ریاست‎جمهوری از چگونگی خط مشی و جریان فکی یک نامزد خبر می‎دهد و زمینه را برای سهولت مردم در تصمیم‎گیری نهایی فراهم می‏کند.

شعار انتخاباتی

نام دولت

نام کاندیدا

حق گرفتنی است

راستی و درستی

مصطفی میرسلیم

دوباره آمده ام

احتمالا به مانند گذشته دولت تدبیر وامید

حسن روحانی

هنوز شعار انتخاباتی ندارد

نامی را برای دولت خود درنظر نگرفته است

اسحاق جهانگیری

همه ایران اتاق کار من است

دولت مردم

محمدباقر قالیباف

حفظ سرزمین ایران

نامی را برای دولت خود درنظرنگرفته است

مصطفی هاشمی‌طبا

نجات کشور

دولت کرامت و کار

ابراهیم رئیسی

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها