درس امام موسی‌ کاظم(ع) برای زندگی پر دلهره‌ امروز

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه استان ایلام گفت: الگوپذیری از امام موسی کاظم(ع) تا حدود زیادی موجب بهبود روابط خانوادگی می‌شود چون درس بزرگ آن امام همام این است که افراد باید کنترل بیشتری روی اعمال و رفتار خود داشته باشند.

درس امام موسی‌ کاظم(ع) برای زندگی پر دلهره‌ امروز

حجت‌الاسلام و المسلمین «یونس گلی» با بیان اینکه اندیشه سیاسی امام موسی کاظم(ع) بر اصول شریعت، سنت پیامبر(ص) و امامان(ع) استوار بود، اظهار کرد: مکتبی که با مجاهدت و تلاش‌های امام جعفر صادق(ع) نظم و استحکام یافته بود با فداکاری و پایداری امام موسی کاظم(ع) حفظ و تقویت شد .

وی با بیان اینکه امام موسی کاظم(ع) در زمان و عصر خود فعالیت فرهنگی و سیاسی ویژه‌ای داشت، افزود: این امام همام در مکتب خود به تعلیم و تربیت شاگردان می‌پرداخت و علوم خود را به وسیله آنان در جامعه نشر می‌داد و از وجود آنها برای مبارزه با مکتب‌های انحرافی در راه تبیین صحیح دین بهره می‌برد .

گلی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی فکری و آگاهی‌بخشی عقیدتی از دیگر اقدامات مهم امام موسی کاظم(ع) بود، اضافه کرد: در دوران امام موسی کاظم(ع)، عقاید خرافی و انگیزه‌های نژادپرستی رواج بسیاری یافته بود، ایشان با تفسیر و بیان فقه، احکام و احادیث سعی در ارشاد و تربیت مردم و نشر موازین اسلامی داشت .

معاون تهذیب حوزه علمیه ایلام تصریح کرد: امام موسی کاظم(ع) با مبارزات فرهنگی علیه حاکمان وقت، آگاهی‌بخشی فکری و عقیدتی و تربیت شاگردان فراوان، موجب رشد آزاداندیشی در جامعه شد .

وی با بیان اینکه یکی از بارزترین خصوصیات امام موسی کاظم(ع) صبر و بردباری است، ادامه داد: ایشان به کاظم یعنی فرو برنده خشم ملقب بود، الگوپذیری از امام موسی کاظم(ع) تا حدود زیادی موجب بهبود روابط خانوادگی می‌شود، افراد باید کنترل بیشتری روی اعمال و رفتار خود داشته باشند و با صبر و بردباری در مقابل ناملایمات زندگی مقابله نمایند، در این صورت حس همکاری و همدلی در جامعه افزایش می‌یابد .

گلی با اشاره به اینکه کظم غیظ یا فرو بردن خشم مهم‌ترین درس مکتب موسی بن جعفر(ع) برای نسل جوان است، تاکید کرد: امام موسی کاظم(ع) یکی از بهترین الگوهای حلم و بردباری برای شیعیان هستند و جوانان ما نیز باید با تأسی از این امام همام بر خشم و عصبانیت خود غلبه کنند.

منبع: ایسنا

27

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها