نقض تحریم‌های ایران از سوی یک موسسه مالی آمریکایی

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که یک مؤسسه مالی آمریکایی تحریم‌های ایران را نقض کرده اما به دلیل همکاری و اطلاع‌رسانی داوطلبانه جریمه مالی نشده است.

نقض تحریم‌های ایران از سوی یک موسسه مالی آمریکایی

به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که یکی از شعبه‌های مؤسسه مالی استیت استریت (State Street) قوانین تحریمی و تعاملات مالی با ایران را نقض کرده اما دولت این شرکت را جریمه مالی نکرده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که این مؤسسه با انجام رویه‌های پرداخت به نمایندگی از یک فرد در ایران قوانین تحریمی علیه تهران را زیر پا گذاشته است.

بنابر اعلام دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری، مؤسسه استیت استریت به عنوان امانت‌دار در طرح بازنشستگی یک مشتری در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ دست کم ۴۵ مورد پرداخت بازنشستگی انجام داده که ارزشی بالغ بر ۱۱ هزار دلار داشته است. این فرد در ایران نیز یک شهروند آمریکایی با یک حساب بانکی در آمریکا بوده که در ایران مستقر بوده است.

علاوه‌براین در این اطلاعیه آمده است که استیت استریت به‌طور داوطلبانه این موارد را به اطلاع دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری رسانده و به همین دلیل شامل جریمه مالی نشده است.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری در ادامه مدعی شد که سیستم داخلی استیت استریت نشان می‌دهد آدرس مقصد این تراکنش‌ها در تهران، پایتخت ایران بوده و این نهاد پرداخت‌های مرتبط با طرح بازنشستگی مذکور را مشاهده کرده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها