خبرفوری درباره حواشی اجتماعی و سیاسی همسر دوم چهره‌ها گزارش می‌دهد؛

سایه زندگی خصوصی بر زندگی عمومی چهره‌ها؛ وقتی «شهوت» رسوایی می‌آورد/ از مونیکا گیت در واشنگتن تا قتل میترا در تهران

میترا استاد، همسر دوم شهردار سابق و جنجالی تهران به قتل رسیده، این خبر شوک آور، باعث شد مروری داشته باشیم بر زندگی چهره‌هایی که زندگی مشترکشان را با زن دومی تقسیم کردند و این امر در زندگی اجتماعی آنها حاشیه ساز شد.

سایه زندگی خصوصی بر زندگی عمومی چهره‌ها؛ وقتی «شهوت» رسوایی می‌آورد/ از مونیکا گیت در واشنگتن تا قتل میترا در تهران

به گزارش خبر فوری ، صبح امروز خبر قتل میترا استاد همسر دوم محمد علی نجفی، شهردار سابق تهران رسانه‌ای شد. طبق گزارش خبرگزاری فارس، میترا نجفی روز گذشته در خانه‌اش در منطقه سعادت آباد به ضرب گلوله به قتل رسید. قتلی که هنوز عامل یا عاملان آن مشخص نشده است. به همین بهانه نگاهی داریم به ازدواج‌های مجدد میان چهره‌های تاثیر گذار که گاهی به مرگ منجر می‌شده است.

همسر دوم نجفی، قتلی مشکوک

محمدعلی نجفی شهریور ماه سال ۹۶ شهردار تهران شد و اواخر اسفند به دلیل بیماری استعفا کرد و در ابتدای سال ۹۷ بهشت را ترک کرد. در همان روزها موضوعات زیادی درباره استعفای نجفی مطرح شد. همسر جدید شهردار سابق تهران بعد از ۸ ماه پرده از حواشی برداشته بود و اعلام کرده بود که همسر قانونی شهردار سابق است او همچنین گفته بود: هر فردی می تواند عاشق شود و ازدواج کند، همه انسان ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان است.

وی در گفت و گو با کانال خبری امید مردم اشاره کرده بود: هر انسانی یک زندگی خصوصی دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری؛ درست نیست با کسی که واقعا اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، اینطور رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است. یک عده می‌گویند اینها طلاق می گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف ها چیست؟ این سخنان را می گویند تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظرها را جلب کنند، متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت. به ما تهمت زدند که ایشان روابط نامشروع داشته است، من قول می دهم به همه مردم تا الان من هیچ چیز بدی از دکتر نجفی ندیدم؛ اگر رسانه ای که ادعای شفاف سازی دارد و به همسر من تهمت زده که رابطه نامشروع داشته، من می گویم؛ اولا ایشان شاکی خصوصی ندارد و در ضمن من خودم قول می دهم اگر هر مشکلی بود؛ شفاف سازی کنم؛ ولی حق دیگران نیست در حریم خصوصی ما وارد شوند.
وی با اشاره به نحوه ازدواجش گفته بود: آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم، این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده ای دنبال حواشی باشند؛ هر موضوع و مسئله ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه ها اعلام می کنم؛ ما اردیبهشت 97 با هم ازدواج کردیم و متاسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته اند چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است. تهمت زننده‌ها را به خدا واگذار می‌کنیم.

صبح امروز اما خبر قتل همسر دوم شهردار سابق از سوی رسانه‌های رسمی منتشر شد. سرپرست دادسرای امور جنایی تهران اظهار کرد: بر اساس اطلاعات موجود همسر نجفی که زن جوانی بود در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد به قتل رسیده است. این زن جوان بر اثر اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است. بیشتر بخوانید

شهلا مقصر بود یا نبود؟

مهم‌ترین پرونده قتل در این زمینه و احیانا مشهورترین آن‌ها به پرونده قتل همسر اول ناصر محمدخانی ارتباط پیدا می‌کند. پرونده‌ای که پس از گذشت چند سال از مرگ عامل آن هنوز هم بر سراختلاف نظرهایی وجود دارد و بسیاری نتیجه آن را ناعادلانه تلقی می‌کنند. عبالصمد خرمشاهی، وکیل شهلا جاهد اما پرونده مرگ او را متفاوت با آنچه ما این روزها از ماجرای مرگ او و همسر اول محمدخانی می‌دانیم توصیف کرده است.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که خبر آمد همسر ناصر محمدخانی به قتل رسیده است و بعد از مدتی نام «شهلا جاهد»، همسر صیغه‌ای محمدخانی به میان آمد. در همان روزها او اصرار داشت که جرمش صرفا عاشقی است و هیچکس را نکشته است. با این حال و علی‌رغم این که هیچ مدرکی علیه وی وجود نداشت، چندین ماه را در بازداشتگاه اداره آگاهی سپری کرد اما همچنان تاکید داشت که او «هیچکس را نکشته است.»

اما یک دیدار سرنوشت‌ساز ماجرا را تغییر داد. او بعد از ملاقات با ناصر محمدخانی اعتراف کرد که قتل لاله کار او بوده است. اما چه در این دیدار گذشت یکی از مسائل جالب توجه در پرونده شهلا جاهد است که او در روایت این دیدار گفته بود:« ناصر به من گفت یک ماه دیگر سالمرگ «لاله» است. اگر تو قتل را گردن نگیری، آنها مرا بازداشت می‌کنند. او از من خواست به قتل اعتراف کنم تا آبرویش حفظ شود. «ناصر» به من گفت برای گرفتن رضایت از اولیای دم یعنی دو پسرش و پدر و مادر «لاله» تمام سعی خود را خواهد کرد. من نمی‌توانستم مردی را که این قدر عاشق او بودم، این طور خوار ببینم. من فقط به خاطر این که «ناصر» بیشتر از این اذیت نشود، به این قتل اعتراف کردم.»

به این ترتیب «شهلا» حتی صحنه‌ قتل را هم بازسازی کرد اما این بازسازی هم با ابهامات زیادی همراه بود و بعضا آدرس‌های جاهد اشتباه از آب درمی‌آمد. از سوی دیگر پرونده مملو از ابهامات و اشتباهات بود. به عنوان مثال تعداد ضربات چاقو و نحوه ضربات به جسد و عدم پارگی لباس مقتول در هنگام کشف جسد و کشف دوته سیگار در محل وقوع جنایت که توسط اداره تشخیص هویت جمع آوری نشده بود تا برای انجام آزمایشات یا موارد دیگر آزمایشگاهی ارسال شود که در بازدید مجدد ته‌سیگارها مشاهده و برای تشخیص هویت ارسال شد. مسئله دیگر گاوصندوق و کشف نشدن جواهرات و طلاجات بود و از همه مهم‌تر عدم کشف آلت قتاله بود.

جالب این که ناصر محمدخانی نیز در رای نهایی بسیار تاثیرگذار بود. او که بنا بر گفته جاهد خواهش کرده بود، جرم را گردن بگیرد مدعی شد که «شهلا» با استفاده از کلیدی که داشت، مخفیانه به خانه آنها می‎رفت و از پنجره بهارخواب داخل اتاق را نگاه می‌کرد و صبح روز بعد که همدیگر را می‌دیدند، او تمام جزئیات آن شب را برایش تعریف می‌کرد و می‌گفت: «به من الهام می‌شود، من در خواب این چیزها را دیده‌ام!» محمدخانی می‌گفت: «اما یک شب به او شک کردم و به طرف پنجره بهارخواب که همیشه بسته بود، رفتم. در کمال تعجب دیدم که پنجره باز است، فهمیدم کار «شهلا» است و شب‌ها مخفیانه از آنجا ناظر اعمال و گفتار من و همسرم بوده است.» به هر حال با تمام ابهامات و فراز و فرودها و نواقص پرونده، شهلا جاهد ۱۰ آذر سال ۸۹ اعدام شد و ناصر محمدخانی تبرئه شد.

همسر دوم بزرگترین اختلاسگر تاریخ ایران

مه آفرید خسروی، یکی از بزرگترین اختلاس‌گران تاریخ ایران بوده است. او در شهریور ۱۳۹۰ به اختلاس چند هزار میلیارد تومانی (۲۸۰۰ یا ۳۰۰۰ میلیارد تومان) متهم شد و در نهایت هم در سال 1393 اعدام شد. او اما همسر دومی داشت که در جریان دادرسی پرونده متهم شده بود و البته سرانجام هم تبرئه شد. همسر اول خسروی درباره این زن دوم اما اینگونه روایت کرده است: همسرم مه آفرید خسروی درباره زن دومش مي گوید اشتباه كردم. فكر كنم از سر دلسوزي. مي‌گفت اين خانم مريض بوده. گفتم يعني هر كسي مريض بود تو بايد باهاش ازدواج كني؟ فكر مي‌كنم آن خانم اکنون شرايطش خيلي بهتر از من است. او خانه شخصي به نام خودش دارد در حالي كه من اين وضعيت را نداشتم. او در همان خانه زندگي مي‌كند اما به من گفتند تو بايد از اين خانه اسباب كشي كني و دليلي ندارد كه در خانه به اين بزرگي زندگي كني. خب فكر مي‌كنم من خيلي مظلومانه برخورد كردم. مثلا همه طلاها، بدليجات و حتي گوشي تلفن همراهم كه فيلم‌هاي خانوادگي در آن ضبط شده و به من تحويل ندادند. ماشين‌هايي را كه به نام من بوده از من گرفتند و يك 206 به من داده‌اند كه دائم خراب است. اما آن خانم بهتر از حق خودش دفاع كرد.


پاشنه آشیل سیاستمداران فرانسوی

اما ماجرای همسر دوم فقط منوط به ایران نمی‌شود و گاهی پا را فراتر از مرزها هم خواهد گذاشت. فراتر از مرزها اما ازدواج مجدد معنایی ندارد و رسوایی اخلاقی و فساد و بی بندوباری جای آن را می‌گیرد. یکی از این سیاستمداران که پاشنه آشیل او ماجرای فساد اخلاقیش شد، نیکلا سارکوزی است.

از سارکوزی تا اولاند

نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور سابق فرانسه است که در روز 16 مه 2007 به عنوان رئیس جمهور فرانسه برگزیده شد. او در همه‌پرسی 6 مه 2012 و در مرحله دوم انتخابات از فرانسوا اولاند شکست خورد و این پست را به او واگذار کرد. وی متولد 28 ژانویه 1955 در پاریس است. پدر وی مجارستانی و مادرش یهودی فرانسوی است. پدرش ناشر و مادرش وکیل بود. سارکوزی به اتهام فساد بازداشت شد وی روز سه‌شنبه اول ژوئیه 2014 (دهم تیر) خود را به اداره ضد فساد پلیس فرانسه در نزدیکی پاریس معرفی کرد در مجموع شش پرونده علیه آقای ساکوزی که در سالهای 2007 تا 2012 رئیس جمهور فرانسه بود در جریان است. همچنین در سال 2010، گمانه‌زنی‌هایی درباره اینکه سارکوزی و همسرش، کارلا برونی سارکوزی، هر کدام دارای روابط جنسی با زن و مرد دیگری هستند، منتشر شد. دیلی تلگراف نوشت که شایعاتی درباره روابط جنسی خارج از ازدواج این دو، نخست در سایت اجتماعی توییتر به گوش رسیده بود که در پی آن، گزارشی در مجله "دو دیمانش" آن را قویتر کرد. براساس این گزارش، نخستین توییتها در سایت توییتر بیان می‌کرد که خانم برونی، روابط عاشقانه‌ای با بنیامین بیولی موسیقیدان و برنده اخیر یک جایزه موسیقی در فرانسه برقرار کرده است. سپس توییتهایی درباره سارکوزی فرستاده شد که به ظاهر این بار آرامش را کنار «چانتال جوانو»، وزیر محیط زیست 40 ساله خود که قهرمان کاراته هم هست، یافته است.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور سابق فرانسه است. او در روز شش مه 2012 با کسب 51 درصد از آرای مردم فرانسه در دور دوم انتخابات، به ریاست جمهوری فرانسه برگزیده شد. در پایان دهه 70 فرانسوا اولاند با سگولن رویال آشنا می شود که به مدت بیش از سی سال شریک زندگی اش می‌شود و از او چهار فرزند دارد. آنها ازدواج را بورژوایی دانسته و ازدواج نکرده بودند و حتی محدود به قانون اتحاد مدنی فرانسه (PACS) هم نبودند. در سال 2007 رسماً از یکدیگر جدا شدند. از سال 2006 والری تریروایلر شریک زندگی فرانسوا اولاند شد. این اولین بار است که شریک زندگی رئیس جمهور فرانسه به هنگام پذیرش مسئولیت، همسر رسمی وی نیست. مجله فرانسوی "کلوزر" نوشت که فرانسوا اولاند با یک هنرپیشه زن این کشور به نام "ژولی گیه" رابطه دارد و این نشریه در این زمینه تصاویری نیز در اختیار دارد. پایگاه اینترنتی کلوزر در 7 صفحه موضوع ارتباط رئیس جمهور 59 ساله و تصاویر وی با گیه پرداخت. گیه که هم در سینما و هم در تلویزیون فعال است و 2 فرزند دارد، در سال 2012 در یکی از تبلیغات ریاست جمهوری اولاند حاضر شد و در ماه مارس در پی انتشار شایعاتی درباره خود و اولاند شکایتی از این نشریه تسلیم مقامات قضایی کرد.

رسوایی جنسی بیل کلینتون

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، بیل کلینتون یکی از افرادی است که رسوایی جنسی‌اش برای ما ایرانیان خیلی هم شناخته شده است. رسوایی جنسی بیل کلینتون واقعه‌ای است که در جریان آن مونیکا لوینسکی کارآموز جوان کاخ سفید که از سال ۱۹۹۴ به تدریج با بیل کلینتون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا رابطه نزدیکی برقرار کرده بود، اقدام به برقراری رابطه جنسی پنهانی می‌کند.
موضوع در ابتدا از طریق یکی از دوستان نزدیک لوینسکی فاش‌سازی شد. جمهوری‌خواهان از طریق کنت استار دادستان ویژه، بیل کلینتون را در مورد پرونده دیگری که مربوط به آزار جنسی فرد دیگری بود تحت تعقیب قرار دادند. کلینتون در آن پرونده هرگز محکوم نشد اما وقتی در مورد لویینسکی مورد سؤال قرار گرفت منکر هرگونه رابطه نامشروع با او شد. در نهایت در پی افشای مدارک غیرقابل انکار، سرانجام در مقابل دوربین‌های تلویزیون به گناه خود و دروغگویی به دادگاه و مردم اعتراف و از مردم ایالات متحده آمریکا عذرخواهی کرد.

در سال ۱۹۹۹، مجلس سنای ایالات متحده آمریکا کلینتون را به اتهام ادای شهادت دروغ و تلاش برای جلوگیری از اجرای عدالت محاکمه کرد؛ اما وی با یک رای اضافی توانست از برکناری رهایی یابد.

برخی از منابع خاورمیانه‌ای اصل ماجرا را اگر نه توطئه‌ای از سوی اسرائیل، حداقل در جهت منافع اسرائیل می‌دانند. همزمانی اعترافات مونیکا با کنفرانس سه جانبه صلح خاورمیانه، یهودی بودن مونیکا و فشارهای کلینتون بر اسرائیل برای توقف شهرک‌سازی، دلایل این گروه را تشکیل می‌دهد. گروهی دیگر این تفکر را گونه‌ای از توهم توطئه می‌دانند.

بیل کلینتون در این مصاحبه تازه اما گفته که هیچ‌وقت به‌طور شخصی از مونیکا لوینسکی عذرخواهی نکرده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا الآن فکر می‌کند لازم بود از آن زن عذرخواهی کند، گفت که "نه، فکر نمی‌کنم." رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین توضیح داده است: "بیشتر از یک مورد به‌طور عمومی گفتم که متاسف ام. این خیلی فرق می‌کند. آن عذرخواهی، عمومی بود."

لوینسکی هم‌چنان می‌گوید رابطه‌اش با آقای کلینتون با رضایت دو طرف بوده است اما در ماه‌های اخیر و بعد از افشاگری‌ها درباره سوءاستفاده جنسی از افراد، گفت که آن رابطه "سوءاستفاده‌ای زشت از قدرت" بوده است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خواننده
    0

    سلام واقعا براتون متاسفم که چنین تیتری زدید برا این مطلب. به چه حقی تهمت خیرنید به همه این ادمها که بخاطر شوت و هوسرانی ازدواج مجدد داشتند. واقعا متاسفم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها