بهمنی: رونق مسکن باید آغاز شود/یادآوری وظایف بخش مسکن

رئیس اسبق بانک مرکزی گفت: رونق مسکن باید آغاز شود و همچنین دولت بر مصرف منابع کنترل و نظارت کند.

بهمنی: رونق مسکن باید آغاز شود/یادآوری وظایف بخش مسکن

محمود بهمنی نماینده مردم ساوجبلاغ و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسکن موتور محرکه اقتصاد هر کشوری است.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: وقتی ما بخش مسکن را به کار می‌گیریم و آن را فعال می‌کنیم، متجاوز از ۱۸۰ کارخانه است که مستقیما رونق می‌گیرند.

رئیس اسبق بانک مرکزی با اشاره به این‌که در حال حاضر بسیاری از کارخانجات سیمان کشور غیرفعال شده‌اند، عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ علت این است که سیمان آنها مازاد است؛ فعال شدن کارخانجات گچ، آهن، آجر، شیشه، سیمان و همه موارد این‌چنینی ناشی از فعال‌سازی بخش مسکن است.

بهمنی بر این اساس اضافه کرد: طی دو سه سال اخیر که وضعیت بخش مسکن ما منجر به این شد که ساخت و ساز رونق نیابد و کمبود ایجاد شود؛ قاعدتا عرضه هر چیزی کم باشد، تقاضای آن افزایش یابد، بنابراین پس از مدتی قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی نقدینگی موجود در جامعه را یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن خواند و خاطرنشان کرد: از آنجایی که این نقدینگی کنترل نشد، به ارز، طلا، سکه و بخشی از آن به خودرو و مسکن است؛ یعنی قیمت مسکن را هم بالا برد.

رئیس اسبق بانک مرکزی دو عامل اساسی عدم رونق بخش مسکن و ساخت‌و ساز بخش مسکن و همچنین نقدینگی را ازجمله مواردی خواند که دست به دست هم دادند و بخش مسکن را با این افزایش قیمت روبه‌رو کرد.

بهمنی در پاسخ به این سوال که راهکار عبور از این بحران چیست، عنوان کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باید رونق مسکن آغاز شود و همچنین دولت باید بر مصرف منابع کنترل و نظارت کند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر وزارت راه این موضوع را به حال خود رها کرده است و عنوان کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه که تنها بخش راه بر عهده و از وظایف ماست، پس متولی این بخش کیست، گفت: بخش‌های راه و شهرسازی و مسکن کلا یک وزیر دارد. دو وزیر که برای این دو بخش نداریم و این دو که تفکیک نشده‌اند.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها