مبلمان از سبد خانوار خارج شد/ سهم ۸.۵ درصدی صنعت مبل سازی در اشتغالزایی

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان با بیان اینکه مبلمان از سبد خانوار خارج شده است گفت: ۱۵ هزار واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیتند.

مبلمان از سبد خانوار خارج شد/ سهم ۸.۵ درصدی صنعت مبل سازی در اشتغالزایی

عبدالحسین عباسی رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان با بیان اینکه مبلمان از سبد خانوار خارج شده است گفت: هم اکنون نیاز اصلی مردم خرید مبل نیست.

وی با بیان اینکه در تهیه مواد اولیه این صنف همچون پارچه، رنگ، میز و چوب دچار مشکل هستیم از کمبود پارچه بعنوان یکی از کالا‌هایی اساسی مورد نیاز این صنعت در بازار خبر داد.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیتند، میزان اشتغال زایی این صنعت را در کل کشور حدود ۸.۵ درصد اعلام کرد.

عباسی تاکید کرد: دولت می‌تواند با اعطای وام به تولیدکنندگان در جهت بهبود این صنف گام بردارد چرا که بازار تولیدکنندگان چندان مناسب نیست.

وی از رقابت پذیر بودن برخی تولیدات داخل با مشابه خارجی خبر داد و گفت: برخی فروشندگان، تولیدات کیفی داخل را با برند‌های خارجی در بازار عرضه می‌کنند و مردم به سبب خارجی بودن محصول از آن استقبال می‌کنند، در حالیکه کیفیت تولیدات داخل در برخی موارد به مراتب از نمونه‌های خارجی بالاتر است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان با بیان اینکه واحد‌های صنفی بازار مناسبی ندارند، افزود: از فروردین تا اوایل اردیبهشت بسیاری از واحد‌های مبل سازی به علت نبود بازار در تعطیلی به سر می‌برند که امیدواریم بعد از ماه مبارک رمضان بازار روند بهتری به خود بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها