ساخت بنای ۷ طبقه در داخل یک مجموعه میراثی بدون کسب پروانه

اعطا با اشاره به بنایی که برخلاف ضوابط میراثی در خانه استاد لرزاده ساخته شده، گفت: این بنا پروانه ساخت هم کسب نکرده است.

ساخت بنای ۷ طبقه در داخل یک مجموعه میراثی بدون کسب پروانه

علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به ساخت یک ساختمان ۷ طبقه در حیاط خانه استاد لرزاده که در میراث فرهنگی هم ثبت شده است، گفت: این ساختمان علی رغم اینکه به حریم و زیبایی این اثر ثبت شده لطمه وارد کرده، بدون پروانه هم ساخته شده است.

وی با تأکید بر اینکه این ساختمان نباید در این محل ساخته می‌شد، ادامه داد: این ساختمان مناسب خانه معمار نیست و بر روی هویت آن اثر منفی می‌گذارد.

اعطا با بیان اینکه خانه استاد لرزاده در فهرست میراث فرهنگی ثبت شده، اظهار کرد: اگر میراث می‌خواست مانع ساخت این ساختمان شود تا به خانه استاد لرزاده لطمه وارد نکند، باید هنگام کسب پروانه این ساختمان موضوع را بررسی می‌کرد و در صورت وجود مشکل مانع آن می‌شد، اما اتفاقی که رخ داده این است که برای ساخت این بنای ۷ طبقه هیچ پروانه‌ای کسب نشده و لذا میراث هم برای بررسی آثار ساخت این ساختمان ورود نکرده و به نوعی مسئله اصلی دور زده شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه افرادی که اجازه دادند این ساختمان ساخته شود متخلف هستند، تصریح کرد: آن‌ها باید پاسخگوی این وضعیت باشند.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسئولین وقت شهرداری در سال ۹۵ برای ساخت این بنا اجازه دادند، گفت: در شرایط کنونی امکان تخریب این بنا وجود ندارد، شهرداری باید موضوع را بررسی کرده و گزارشی دهد که چگونه این ساختمان در اینجا ساخته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها