شگرد جدید کلاهبردان در فضای مجازی؛ طراحی آگهی‌های جعلی برای ایام اوقات ‌فراغت دانش‌آموزان

رئیس پلیس فتا استان ایلام در خصوص کلاهبرداری‌های اینترنتی به خانواده‌ها با توجه به نزدیک شدن به فصل تابستان و ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان هشدار داد.

شگرد جدید کلاهبردان در فضای مجازی؛ طراحی آگهی‌های جعلی برای ایام اوقات ‌فراغت دانش‌آموزان

سرهنگ علی جمالی در ارتباط با ترفندهای جدید کلاهبرداری در فضای مجازی اظهار داشت‌: با بررسی‌های انجام شده از پرونده‌های واصله در این پلیس مشاهده شد که طی چند روز گذشته چندین پرونده با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از طریق درج آگهی‌های جعلی در فضای مجازی اتفاق افتاده است.

وی افزود: در بررسی‌های تکمیلی و دقیق‌تر از شاکیان مشخص شد، والدین در خریدهای اینترنتی برای خرید وسایل فراغت و سرگرمی فرزندان خود اقدام کرده‌اند که بعد از واریز مبالغی خبری از کالای تحویلی نبوده و منتشر دهنده آگهی دیگر پاسخگوی آن‌ها نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به ایام پایانی سال تحصیلی و شروع فصل تابستان و تمایل خانواده برای پر کردن اوقات فراغت فرزندان خود کلاهبرداران را بر این داشته با طراحی آگهی‌های جعلی و با ساختن صفحات متفاوت در شبکه‌های اجتماعی با موضوع فروش وسایل و تجهیزات اوقات فراغت فرزندان اقدام به تبلیغات گسترده و کلاهبرداری از شهروندان کنند.

رییس پلیس فتا ایلام در ادامه با توصیه به خانواده‌هایی که قصد خریدهای اینترنتی را دارند، عنوان داشت: در هنگام خرید توجه داشته باشند که در صورت مشاهده هرگونه آگهی‌های تبلیغاتی فروش اجناس و وسایل، حتماً اقدامات لازم در مورد اصالت صفحه را انجام داده و در نهایت پس از اطمینان از صحت مورد مذکور اقدام به انجام معامله کنند.

سرهنگ جمالی در پایان با هشدار به کلاهبرداران فضای مجازی گفت: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

منبع: تسنیم

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها