سعیدی: در واگذاری سهام عدالت به مشمولین کمیته امداد و بهزیستی تسریع می‌شود

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در نشست امروز کمیسیون مقرر شد به دلیل شرایط اقتصادی کشور،‌ در واگذاری سهام عدالت به مشمولین کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تخفیف تسریع شود.

سعیدی: در واگذاری سهام عدالت به مشمولین کمیته امداد و بهزیستی تسریع می‌شود

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در جلسه امروز عبدالله پوری حسینی رییس سازمان خصوصی‌سازی، اسماعیل جلیلی معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد و دارایی، پرویز فتاح رییس کمیته امداد امام خمینی(ره)، مسئولان سازمان بهزیستی و مرکز پژوهش‌ها حضور داشتند.

وی افزود: این جلسه با محوریت بررسی آخرین وضعیت آزادسازی سهام عدالت به مشمولین کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تشکیل شد که مباحثی در این خصوص مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: در نشست امروز مطرح شد که براساس قانون، ادامه مالکیت دولت در سهام عدالت مشمولان کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تخفیف- 50 درصد باقی مانده از محل سود پرداخت شده است- مغایر با قانون است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تخفیف 6 میلیون نفر هستند، خاطرنشان کرد: این افراد به دنبال تعیین تکلیف سهام عدالت خود هستند چراکه از سال 95 تاکنون دولت همچنان سهام عدالت افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی با 50 درصد تخفیف هستند، را مدیریت می‌کند و این امر از نظر کمیسیون اقتصادی غیرقانونی است و باید تعیین تکلیف شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ دولت لایحه سامان‌دهی سهام عدالت را برای تعیین تکلیف سهام عدالت در تمامی حوزه‌ها به مجلس فرستاد.

سعیدی همچنین تصریح کرد: علیرغم اینکه امکان واگذاری سهام عدالت مشمولین کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تخفیف فراهم است و مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد، اما دولت به واسطه لایحه سامان‌دهی سهام عدالت از واگذاری آن ممانعت می‌کند.

وی با اشاره به دیگر جزئیات نشست امروز کمیسیونش،‌ بیان کرد: نهایتا در نشست امروز مقرر شد به دلیل شرایط اقتصادی کشور،‌ در واگذاری سهام عدالت به مشمولین کمیته امداد و سازمان بهزیستی دارای 50 درصد تخفیف تسریع شود تا با انتقال مالکیت این افراد، منتفع شوند همچنین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی باید برای تحقق این مهم مکاتبات لازم را انجام دهند.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها