آیین نامه های ارتش نشأت گرفته از آموزه های قرآنی است

همزمان با لیالی پرفیض قدر، مراسم تجلیل از ممتازین و خادمین قرآن کریم ستاد ارتش با حضور امیردریادار سیاری، رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

آیین نامه های ارتش نشأت گرفته از آموزه های قرآنی است

امیر دریادار سیاری در این مراسم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در بین خانواده های کارکنان ارتش، گفت: فعالیت های قرآنی و فرهنگی و موارد مرتبط با ارزش های دینی و آموزه های قرآنی، برای ما باید در سرلوحه امور قرار بگیرد.

وی افزود: افتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران این است که تمام مقررات و آیین نامه ها و روش های آن نشأت گرفته از ارزش های دینی، انقلابی و آموزه های قرآنی است.

امیر سیاری با بیان اینکه باید در اداره امورات ارتش (جنگ، سیل و...) از آموزه های قرآنی استفاده کنیم، تصریح کرد: در تدوین راهبردهای ارتش، آموزه های قرآنی و سیره پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و ائمه معصومین(علیهم السلام) در سرلوحه کار قرار دارد و هر دستور العمل و قانونی که در ارتش نوشته و اجرا می شود باید بر این اساس باشد.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، پاسداری و دفاع از تمامیت ارضی کشور (اعم از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی)، حفظ استقلال کشور و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ماموریت اصلی ارتش خواند و تصریح کرد: آموزش و تربیت نیروی انسانی شجاع، متعهد، متخصص و قرآن محور، نکات کلیدی و اساسی برای اجرای هرچه بهتر این ماموریت حساس و خطیر است.

دریادار سیاری افزود: فرماندهی معظم کل قوا در حوزه معنوی توان رزم فرمودند: ما برای نشان دادن اقتدار انقلاب اسلامی ایران، فقط به قدرت سلاح و مهمات تکیه نمی کنیم بلکه به قدرت معنوی تکیه می کنیم و هرچه قدرت معنوی و تقوای کارکنان ما بالاتر باشد، توان رزمی ما نیز بیشتر بوده و ماموریت های محوله را به بهترین نحو انجام می دهیم.

وی در پایان گفت: امروز باید بیشتر مراقب سبک زندگی هایمان باشیم، زیرا دشمن به دنبال تغییر دادن سبک زندگی ما است و باید با تکیه بر آموزه های قرآنی و ارزش های دینی و انقلابی از سبک زندگی ایرانی اسلامی مراقبت کنیم.

در پایان این مراسم که با حضور امیر دریادار سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، حجت الاسلام والمسلمین حسین صنعت پور امیری، رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، امیر سرتیپ دوم محمد اکرمی نیا، معاون هماهنگ کننده سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی، معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از نفرات برگزیده مسابقات قرآن و حدیث ستاد ارتش با اهدای لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها