سینمای دفاع مقدس مرده است/ کتابخانه سینما، خالی از فیلم‌های دفاع مقدس

محمد حسین لطیفی گفت: سینمای دفاع مقدس نقش مرده را به خود گرفته و پیش از این نیز باید تلویزیون پاسخ دهد چراکه آنتن را از برنامه های بی فایده پر کرده و در نهایت کارهای معمولی را به مردم تحویل داده می‌شود.

سینمای دفاع مقدس مرده است/ کتابخانه سینما، خالی از فیلم‌های دفاع مقدس

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم سینمایی "روز سوم" اظهار کرد: سینمای دفاع مقدس یعنی به پاسداشت خون شهدا و اهداف آن‌ها باید در کتابخانه سینمای ایران، فیلم‌هایی در این رابطه ساخته و به موضوع جنگ پرداخته شود.

وی افزود: با شرایط سینمای موجود، اتفاق ویژه‌ای برای دفاع مقدس و تاریخ آن رخ نمی‌دهد چراکه عزمی در مدیران فرهنگی و سینما و فیلم‌سازان و سرمایه جاری وجود ندارد و به همین خاطر است که کمتر فیلمی از دفاع مقدس در سینمای ایران دیده می‌شود.

لطیفی ادامه داد: سینمای دفاع مقدس نقش مرده را به خود گرفته و پیش‌ازاین نیز باید تلویزیون پاسخ دهد چراکه آنتن را از برنامه‌های بی‌فایده پرکرده و درنهایت کارهای معمولی را به مردم تحویل داده می‌شود.

این کارگردان سینما تأکید کرد: سینمای دفاع مقدس مردم را واکسینه فرهنگی و فکری می‌کند و اگر بی‌میلی از سوی مردم نسبت به این حوزه پیدا شود آن زمان می‌فهمیم که چقدر در حق دفاع مقدس در تلویزیون و سینما کم‌کاری شده است.

وی ابراز کرد: ایران کشوری مهم و دارای نقش استراتژیک در خاورمیانه است و نباید بر این باور باشیم که دشمنی‌ها تمامی دارد، بلکه باید برای فرهنگ و آبادانی کشورمان تلاش کنیم تا مبادا بعدها افسوس بخوریم.

محمدحسین لطیفی کارگردان فیلم‌های سینمایی "به‌وقت خماری"، "اسب سفید پادشاه"، "توفیق اجباری" و... است و در تلویزیون هم کارگردانی فیلم "شبی با عبدی"، "سر دلبران"، "پادری"، "تنهایی لیلا" و... را بر عهده داشته است.

وی همچنین عهده‌دار کارگردانی فیلم سینمایی«روز سوم» را در سال 1385 بود، فیلمی که آخرین روزهای مقاومت مردم و رزمندگان را در بخش غربی خرمشهر به تصویر کشیده است، محل تصویربرداری فیلم سینمایی «روزسوم» در خرمشهر و آبادان بود که توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۳۸۵ را به دست آورد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها