هوای تهران عصر امروز دوباره طوفانی می‌شود/ سرعت تندباد تا 70 کیلومتر بر ساعت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از آماده‌باش دستگاه‌های مختلف برای وقوع طوفان احتمالی در استان تهران خبر داد.

هوای تهران عصر امروز دوباره طوفانی می‌شود/ سرعت تندباد تا 70 کیلومتر بر ساعت

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران پیش از ظهر با بیان اینکه طوفان روز گذشته تهران تلفات و خساراتی نداشته است، اظهار کرد: روز گذشته توده هوایی به شکل تندباد با سرعت بالغ‌بر ۷۰ کیلومتر وارد استان تهران شد.

وی گفت: بر اساس اطلاعات واصل‌شده از ۱۶ شهرستان تنها گزارشاتی در خصوص شکستن شاخ و برگ درختان داشتیم و این تندباد، خسارات و صدماتی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران افزود: با ارزیابی و برآورد صورت گرفته در اداره کل مدیریت بحران و گزارش‌های دستگاه‌های مرتبط، بازه زمانی اعلامی ما دقیق نیست اما می‌توان گفت حوالی ساعت 17 امروز ۵ خرداد نیز طوفانی تقریباً با همان میانگین سرعت 50 کیلومتر در ساعت وارد آسمان پایتخت خواهد شد.

درجاتی ادامه داد: احتمال افزایش سرعت طوفان تا 70 کیلومتر در ساعت نیز وجود دارد همچنین بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده این تندبادها تا بیستم خردادماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: مسیر حرکت تندباد از جنوب غربی به سمت شمال شرقی پیش‌بینی‌شده است و در حال حاضر دستگاه‌ها و نهادهای خدمات رسان و مسئول در حوزه مدیریت بحران در حالت آماده‌باش قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران تصریح کرد: بیشترین قدرت طوفان در شمال و شمال شرق استان تهران خواهد بود و نیاز است مردم این مناطق هوشیاری بیشتری داشته باشند.

درجاتی در پایان خاطرنشان کرد: درخواست ما از مردم عزیز و شهروندان استان تهران این است که از قرار دادن اشیا شناور و سبک، مصالح ساختمانی و... در بالکن‌ها و پشت‌بام منازل خودداری کرده و نسبت به پارک اتومبیل خود در فضای ایمن دقت کافی داشته باشند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها