هلاکت شمار زیادی از مزدوران سعودی در جنوب عربستان و سه استان یمن

شمار زیادی از مزدوران ارتش سعودی در نجران واقع در جنوب عربستان و استان‌های الضالع، الجوف و تعز یمن در حملات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به هلاکت رسیدند.

هلاکت شمار زیادی از مزدوران سعودی در جنوب عربستان و سه استان یمن

رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند شش موضع مزدوران ارتش سعودی را در جبهه‌های نجران به تصرف خود درآورند. شمار زیادی از مزدوران نیز کشته شدند.

یک منبع نظامی به المسیره گفت ده‌ها نفر از مزدوران ارتش سعودی از جمله شماری از فرماندهان در الصوح در نزدیکی نجران کشته یا زخمی شدند و شمار دیگری از آنان به اسارت درآمدند. همچنین نیرو‌های یمنی دو دستگاه خودروی زرهی و یک دستگاه بلدوزر نظامی مزدوران را از کار انداختند و به آتش کشیدند. نیرو‌های یمنی در این عملیات مقادیر زیادی سلاح از مزدوران به غنیمت گرفتند.

از طرف دیگر رزمندگان یمنی توانستند سه موضع مزدوران ارتش سعودی را در منطقه الشبکه و نزدیکی السدیس در نجران به تصرف خود درآورند که در این عملیات شمار زیادی از مزدوران از جمله فرمانده یک گردان به هلاکت رسیدند.

یک منبع در یگان تک تیراندازان یمنی گفت بیش از ۱۸۰ عملیات تک تیراندازی علیه نیرو‌های متجاوز در جبهه‌های مختلف در سه روز گذشته انجام شده است. یک منبع نظامی دیگر گفت یورش گسترده مزدوران سعودی در منطقه قعطبه در استان الضالع یمن شکست خورد. مزدوران شش ساعت تلاش کردند پیشروی کنند که شکست خوردند و طی آن شمار زیادی از آن‌ها از جمله یک فرمانده کشته شدند و یک دستگاه خودروی نظامی منهدم شد.

تلاش مزدوران برای پیشروی به سوی مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در کلابه و اربعین در تعز نیز شکست خورد و شماری از مزدوران از جمله تعدادی از فرماندهان آن‌ها کشته شدند. نیرو‌های یمنی همچنین به مواضع مزدوران در منطقه بیرباشا در تعز با تعدادی از گلوله‌های توپخانه حمله کردند و شماری از مزدوران کشته یا زخمی شدند.

یگان مهندسی رزمندگان یمنی یک دستگاه خودروی نظامی حامل مزدوران را در شهرستان المتون در استان الجوف منهدم کرد. همچنین دو دستگاه خودروی نظامی مزدوران در جبهه الساقیه در الجوف منهدم شدند. یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شماری از مواضع مزدوران را در شهرستان مصلوب در الجوف گلوله باران کردند که به کشته یا زخمی شدن شماری از آنان منجر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها