کلاهبرداران ۱۲۰ میلیاردی در بوشهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت دو کلاهبردار که در شهرهای« گناوه »و« بوشهر» بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال در زمینه ساخت و ساز مسکن از مردم کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

کلاهبرداران ۱۲۰ میلیاردی در بوشهر دستگیر شدند

سردار« خلیل واعظی» در جمع خبرنگاران اظهارا داشت: در پی اطلاع پلیس از فعالیت‌های مجرمانه فردی به هویت« س. ش» در زمینه خرید و فروش و ساخت و ساز مسکن در شهر گناوه پرونده‌ای در اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان تشکیل شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: با اعزام کارآگاهان به گناوه پس از بررسی‌های میدانی، علمی، و اطلاعاتی مشخص شد متهم با جلب اعتماد بنگاه‌های املاک و متقاضیان خرید مسکن ضمن مشارکت در ساخت و ساز با نیت کلاهبرداری اعتماد تعدادی از متقاضیان مسکن را جلب و بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان کلاهبرداری و متواری شده است.

وی ادامه داد: متهم که ۶۲ نفر شاکی دارد، سال‌ها قبل متواری و هیچ‌گونه ردی از خود به‌جا نگذاشته بود، پس از ماه‌ها تلاش و پیگیری‌های علمی و اطلاعاتی افسران پرونده، مخفیگاه وی در شهر اصفهان شناسایی و کارآگاهان به محل مورد نظر اعزام شدند.

واعظی گفت: قبل از رسیدن پلیس، متهم از آنجا نیز متواری و در تهران مخفی شده بود که با ادامه پیگیری‌ها و تحقیقات مخفیگاه وی در تهران نیز شناسایی، دستگیر و به گناوه منتقل شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: در شهر بوشهر نیز فردی به هویت « ب.ج» در زمینه ساخت و ساز مسکن با افراد شریک و سپس با اقدامات مجرمانه مسکن ساخته شده را به نفع خود می‌فروخت.

وی بیان کرد: این متهم نیز مبلغ دو میلیارد تومان از شش نفر به این طریق کلاهبرداری کرده متواری و در تهران مخفی شده بود که با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان متهم دستگیر و به بوشهر منتقل شد.

واعظی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خرید و فروش مسکن، بررسی‌های دقیق و استعلام‌های لازم را از مبادی رسمی انجام دهند و پس از اطمینان از اصالت مسکن انتخابی نسبت به خرید و فروش اقدام کنند تأکید کرد: افراد در ساخت و سازهای مشارکتی، تحقیقات کاملی نسبت به شریک خود داشته باشند و مراحل پیشرفت در ساخت و ساز را به صورت مرحله به مرحله پیگیری کرده و سپس نسبت به پرداخت پول اقدام کنند.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها