ماجرای اتفاقات عجیب دفتر وزیر نفت چیست؟/ ادعای کشف ۳ کارت‌خوان با گردش مالی ده میلیاردی و طلا و دلار در دفتر "زنگنه"

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ماموران امنیتی ۳ کارت‌خوان با گردش مالی ده میلیاردی در دفتر وزیر نفت پیدا کردند.

ماجرای اتفاقات عجیب دفتر وزیر نفت چیست؟/ ادعای کشف ۳ کارت‌خوان با گردش مالی ده میلیاردی و طلا و دلار در دفتر "زنگنه"

هدایت الله خادمی نماینده ایذه و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها مدعی ورود یک نهاد امنیتی برای بررسی اتفاقات درونی دفتر وزیر نفت شده است.

او گفته است: "مسئولان دفتر زنگنه از مراجعه‌کنندگان دفتر، افراد دارای قرارداد با وزارت نفت، موسسان شرکت‌های نفتی و گازی و موارد این چنینی درخواست واریز مبلغی به حساب نیرو‌های خدماتی جهت انجام کارشان را داشتند و در ادامه نیرو‌های خدماتی این مبالغ واریزی به حساب‌شان را تحویل مسئولان دفتر آقای زنگنه می‌دادند و حتی آنجا برای این کار دستگاه کارتخوان گذاشته بودند."

او افزود: «مسئولان دفتر وزیر نفت ظاهرا با این توجیه که گروه‌های واسطه‌ای برای انجام کار شما تشکیل می‌شود و وجه دریافتی نیز برای انجام کار توسط آن گروه‌ها است، از مراجعان درخواست کشیدن کارت می‌کردند و دریافت وجه داشتند.»

این عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ورود یک نهاد امنیتی به ماجرا مدعی شده است: «یکی از مسئولان دفتر وزیر نفت که گویا ارتباط خوبی با آقای زنگنه دارد و از دفتر وزیر به شرکتی در ترکیه رفت و آمد داشته، پس از شنیدن خبر حضور نیرو‌های امنیتی در دفتر وزیر و بازجویی از کارکنان سکته کرده و راهی بیمارستان شده است.»

اظهارات خادمی از سوی روابط عمومی وزارت نفت تکذیب شد

این روابط عمومی در توضیح خود آورده است: "مزید اطلاع عموم اعلام می‌کنیم که اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۹۷ در اطلاعیه‌ای دریافت مبالغی توسط کارکنان دفتر وزیر نفت از مراجعه کنندگان را تکذیب کرد، اکنون بازنشر دوباره و بدون کم و کاست این خبر خلاف واقع، آن هم پس از گذشت بیش از یک ماه، جای تعجب و تأمل دارد. به نظر می‌رسد این ادعا‌های کذب از سوی افرادی مطرح می‌شود که بیشتر عطش دیده شدن و مطرح شدن دارند."

وزارت نفت تاکید کرده است "ادعا‌های مطرح شده در این باره را از طریق مراجع ذی‌صلاح قانونی پیگیری خواهد کرد. " (پاسخ وزارت نفت به اظهارات هدایت‌الله خادمی عضو کمیسیون انرژی مجلس را اینجا بخوانید)

افزایش امضاهای استیضاح زنگنه

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تعداد امضاهای استیضاح زنگنه رو به افزایش است، گفت: اخیراً سه کارت‌خوان فروش در دفتر وی کشف شده که ده میلیارد تومان گردش مالی این کارت‌خوان‌ها بوده است؛ یکی از این کارت‌خوان‌ها به نام یکی از آبدارچی دفتر آقای زنگنه است.

ابوترابی خاطرنشان کرد: مأموران امنیتی علاوه بر کشف کارت‌خوان در دفتر وزیر نفت، مقادیری طلا و دلار را نیز در دفتر آقای وزیر کشف کرده‌اند، که این مسئله موجب اختلافات و بحث‌هایی بین زنگنه و وزیر اطلاعات در هیأت دولت شده است؛ وزیر نفت عنوان کرده که من در این زمینه با وزارت اطلاعات همکاری نخواهم کرد.

(صحبت های ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در خصوص استیضاح زنگنه را اینجا بخوانید)

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • کاربر ناشناس
    0

    خداوکیلی فقط استیضاحش نکنید بره. لااقل ازش بازخواست کنید.اگه یکی را بگیرید برا یک میلیون دزدی که پدرش را درمیآورد.

    نظرات شما -
    • میلاد
      0

      کی رو بگیرن خودشونو این امار اونو داره اون اماراینو فساد سازمان یافتست برای همین cftرو تصویب نمیکنند

    • Poj
      0

      اگرCFTقانون مبارزه با پولشویی بود همین دزد ها مثل سیف،روحانی،و زنگنه ازش دفاع نمیکردن. احمق نباشید Cft فقط برای معرفی دورزنندگان تحریم و کمک کنندگان به ایران و تحویل دادنشون به امریکا و اروپاست. یعنی خود تحریمی.

  • سلام
    0

    هر دم ازین باغ بری میرسد....

  • سجااااااادددددد
    0

    وقتی استیضاح رای بیاره یعنی انگی به دنگش هست (عجب چیزی گفتم:) ) پس ولش نکنید تحویلش بدید قوه قضاییه تا اون انگی که به دنگش بوده معلوم بشه

  • نصرت اله علیزاده
    0

    میگن بعضی نمایندگان مجلس به اسم آدم های بی اسم و نشون اقدام به خرید چاه نفت کرده اند. بنظرم اگر با فساد مبارزه جدی نشود‌از درون سقوط خواهیم کرد.

  • حر
    0

    وقتی کسی یک بارگندش درآمد ودوباره وزیر شد دستگاه کارت خوان چیزی درهمان حدآبدارچی ومنشی دفترزنگنه است وای به خودش چقدردرسی سال وزارت برده آمارش را از بانک های سویس وکانادا باید گرفت نه دستگاه پز سرمایه اصلی آنطرف آب است گرین کارت هم که میوه شیرین برجام برای زنگنه خانواده وامثالهم است علی برکت الله

  • علی یزد
    0

    اقای زنگه یکی از پاکترین وزیر های این دولت است

  • Poj
    0

    تمام غربگرا ها و طرفداران دیپلماسی و برجام و FATFکه مثلا مبارزه با پولشویی است دزدند. ان از روحانی و برادرش که حکمش بخاطر فساد قطعی شد،ان از سیف که ممنوع الخروج شده،ان از برادر جهانگیری در بانک گردشگری که محکوم شده،ان از اخوندی که یک ساله ملیاردر شد،ان از رئیس دفتر خصوصی سازی که پالایشگاه را متری صدتومان فروخت،این هم از زنگنه . جالب اینجاست که همین ها هم مدعی هستند FATFقانون مبارزه با پولشویی است. همین ها طرفداران خصوصی سازی اند.خنده دار نیست؟؟؟؟

  • شهرام رجیمی
    0

    اقا جان هر کسی سر هرپستی هست خواهشان باشه عزلش نکنید شما به ما ظلم میکنید چراباشند؟اینها دارن سیر میشن میرویدیک گشنه میارید روز نو روزی از نو.تااین یکی بیاد سیر بشه عمر ملت تمام شده.وسلام.خدا خیرتون بده.

  • ر _ چ
    0

    اقای زنگنه پاکه پاکه دیروز حمام بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها