توضیحات تکمیلی درباره صدور احکام کارگزینی و افزایش حقوق فرهنگیان

در پی صدور احکام کارگزینی سال ۹۸ و مبالغ مندرج در فیش حقوقی اردیبهشت‌ماه فرهنگیان، سؤال‌هایی در این خصوص مطرح‌شده است که معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش به برخی این سؤالات پاسخ داد.

توضیحات تکمیلی درباره صدور احکام کارگزینی و افزایش حقوق فرهنگیان

در توضیحات آموزش و پرورش آمده است: در فروردین‌ماه سال جاری به دلیل عدم ابلاغ بخشنامه افزایش حقوق به دستگاه‌های اجرایی، مبلغ ۴میلیون ریال موضوع‌بند (ی) تبصره ۱۲قانون بودجه به‌صورت علی‌الحساب به‌حساب همکاران واریز شد. در اردیبهشت‌ماه، پس از ابلاغ مصوبه افزایش حقوق و آماده شدن نگارش حقوق در سامانه ذی‌ربط، احکام حقوقی فرهنگیان و افزایش حقوق قانونی برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت اعمال شد. با اعمال افزایش حقوق در ماه‌های فروردین و اردیبهشت، مبلغ ۴میلیون ریال علی‌الحساب فروردین‌ماه باید کسر می‌شد.

در ادامه توضیحات منتشره ذکز شده است: از طرف دیگر، به استناد بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور (که برای همه دستگاه‌های اجرایی کشور لازم‌الاجرا است) مقرری ماه اول (افزایش فروردین‌ماه) نیز به نفع صندوق بازنشستگی کسر می‌شود. به‌عنوان‌مثال؛ اگر حقوق همکاری، ۷میلیون ریال اضافه‌شده باشد، در فیش اردیبهشت‌ماه ۱۴میلیون ریال بابت اضافه‌حقوق ماه‌های فروردین و اردیبهشت اعمال‌شده است؛ اما در مقابل، مبلغ ۷میلیون ریال (مقرری ماه اول) و همچنین ۴میلیون ریال پرداختی علی‌الحساب فروردین‌ماه از حقوق همکار کسر شده است. همکاران می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر به واحد کارگزینی اداره آموزش‌وپرورش مراجعه کنند.

منبع: ایسنا

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها