کمک های مردم به مناطق سیل زده به چه رقمی رسید؟

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی از سوی مردم برای کمک به مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شده است.

کمک های مردم به مناطق سیل زده به چه رقمی رسید؟

علیرضا عسگریان درباره آخرین وضعیت کمک‌های مردمی به استان‌های سیل‌زده از سوی کمیته امداد، گفت: تا کنون بیش از 250 میلیارد تومان منابع از سوی مردم جذب شده است که 70 میلیارد تومان آن نقد است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه روند بازسازی و ساخت خانه‌های مددجویان و نیازمندان در مناطق سیل‌زده به چه نحوی پیش می‌رود، گفت: خانه‌های مددجویان در مناطق سیل‌زده در حال ساخت است و علاوه بر این موارد امسال 2 میلیون نفر افطاری برای فقرا و محرومین در نظر گرفته‌ایم و تمامی استان‌ها نیز موظف هستند در این ماه کمک‌های ویژه خود را به فقرا داشته باشند.

وی گفت: در کنار 2 میلیون نفر افطاری، 500 هزار بسته کالا نیز برای استان‌های سیل‌زده و محروم از جمله سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان‌شمالی، هرمزگان و ... در نظر گرفته‌ایم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه قطعاً‌ در ماه مبارک رمضان 500 مرکز نیکوکاری نیز افتتاح خواهد شد، یادآور شد: در حال حاضر 300 هزار یتیم و کودکان طرح محسنین (فرزندان بدسرپرست) در کل کشور تحت پوشش 600 هزار حامی هستند که تلاش می‌کنیم امسال حامیان ایتام به 800 هزار نفر برسد.

عسگریان به ساخت خانه برای نیازمندان در مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: ما در مناطق خود متمرکز هستیم و ساخت خانه‌های سیل‌زدگان در استان گلستان آغاز شده است و در استان‌های لرستان و خوزستان نیز منتظر اختصاص زمین‌های جدید هستیم چرا که اکثر خانه‌ها قبلا در حریم رودخانه ساخته شده بودند؛ در صورت تأمین زمین ظرف 9 ماه مسکن مددجویان را تحویل خواهیم داد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: تعهد کمیته امداد برای ساخت مسکن در مناطق سیل‌زده 25 هزار مسکن است که بیش از 10 هزار مسکن باید ساخته شود و تمام تمرکز ما این است که قبل از اتمام سال 98 خانه‌هایی که بر عهده ماست ساخته و تحویل دهیم.

منبع: فارس

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها