دزفول در هشت سال دفاع مقدس به روایت تصویر

تاریخ و شناسنامه شهر مقاومت «دزفول» گویای آن است که «دزفول» گذرگاه خون هزاران شهید و سرآمد شهرهای جنگی دفاع مقدس است.

دزفول در هشت سال دفاع مقدس به روایت تصویر

اسم شهرستان دزفول که به میان می‌آید یاد شهیدان، دلاوران مردان بی‌ادعا از خاطره می‌گذرد، کوچه‌هایی که به نامشان مزین کردند که همگان بدانند اینجا گذرگاه خون هزاران شهید است. اما من نه انقلاب را دیده‌ام و نه طعم تیر را چشیده‌ام ولی تاریخ و شناسنامه شهر مقاومت گویای خون و فداکاری مردان و زنان دزفول قهرمان است. شهری که سرآمد شهرهای جنگی دفاع مقدس است و امام راحل در توصیف مردم شهر شهیدپرور دزفول و جوانان آن بیان داشت «دزفول دین خود را به اسلام ادا کرد».

روایت دوم

روایت شیر زنان دزفولی روایت آن دورانی است که مردان با دشمن بعثی عراق می‌جنگیدند و نیز زنان در خانه، مساجد و پایگاه‌های بسیج با پخت غذا، شستن لباس رزمندگان و تهیه مایحتاج اولیه رزمندگان و جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای کمک به آنان، از همسران، فرزندان و پدران خود پشتیبانی می‌کردند.

زنانی که در طول جنگ برای کمک به رزمندگان، تمام دارایی خود را در طبق اخلاص گذاشتند و به ستادهای جمع‌آوری تقدیم می‌کردند، زنانی که فرزندان و همسر خود را برای کمک به نظام جمهوری اسلامی به جبهه‌های جنگ می‌فرستادند تا ذره‌ای از خاک میهن‌مان به دست دشمنان نیفتد و اگر این پشتیبانی‌ها نبود، رزمندگان با امید بیشتری برای دفاع از نظام نمی‌جنگیدند، تلاش زنان شهر مقاومت دزفول در آن دوران ستودنی بوده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها