ویتنام یا تایلند؟ اول باید به کدامشان سفر کرد؟

اگر شما هم قصد سفر به جنوب شرق آسیا را دارید یا این که دوست دارید که در این قاره به گشت و گذار مشغول شوید، ویتنام و تایلند می‌توانند مقاصد بسیار مناسبی برای شما باشند.

ویتنام یا تایلند؟ اول باید به کدامشان سفر کرد؟

سواحل زیبا، جذاب، مناطق کوهستانی و طبیعت بکرشان می‌تواند نظر هر انسانی را به خودش جلب کند. اما سوال این جاست که اول از همه باید به کدام یکی از این مناطق سفر کرد؟ ما توانستیم ویژگی‌های بارز هر مقصد گردشگری را برای شما دسته بندی کنیم و بر اساس این دو مقصد، یک لیست مفید ترتیب دهیم. پس لطفا با ما در ادامه همراه باشید.

بهترین غذا

غذا یکی از آن مواردی است که اخیراً در لیست مهم‌ترین معیار‌های مقاصد گردشگری قرار گرفته است. شاید شما هم با توجه به این معیار، در میان ویتنام و تایلند گیر افتاده باشید. اما باید بگویم که هردوی این مناطق، غذا‌ها و طعم‌های متفاوتی را به شما ارائه می‌دهند.

غذای تایلندی یکی از معروف‌ترین غذا‌ها در سرتاسر جهان است. اما غذای ویتنامی هم در سال‌های اخیر توانسته جایگاه و هویت خودش را در میان غذا‌های سرزمین‌های مختلف ارتقا دهد. پس هر دوی این مقاصد می‌توانند برای شما مناسب و غنی باشند.


بهترین شب‌ها

اگر شما هم به فعالیت‌های شب هنگام مثل قدم زدن در خیابان‌ها و یا مهمانی‌های شبانه علاقه داشته باشید، باید بگویم که هم ویتنام و هم تایلند می‌توانند انتخاب‌های بی نظیر و بی شماری را به شما ارائه دهند. مهمانی‌های معروف تایلندی که در زیر نور ماه برگذار می‌شوند، در میان گردشگران به شدت محبوب هستند. این یعنی حتی با خاموش شدن چراغ‌های شهر، مردم در زیر نور ماه مشغول شادی و جشن هستند. بانکوک معدن این گونه پایکوبی هاست.

اما فعالیت‌های شبانه‌ی ویتنام اندکی چشمگیرتر است. سادگی محضی که در فعالیت‌های شبانه‌ی این کشور پیدا می‌کنید، به شدت جالب و بکر است. صمیمیتی که بین تمام غریبه‌های این کشور برقرار است در هیچ جای جهان یافت نمی‌شود. در این کشور، در هر گوشه و کناری در خیابان، با چند صندلی پلاستیکی یک مکان برای برقراری جشن و پایکوبی و شادی کردن ایجاد شده است.


بهترین سواحل

تایلند و ویتنام هر دو دارای سواحل بسیار زیبا و بلندی به طور مثال سواحل خلیج تایلند هستند، اما مشکل اینجاست که سواحل زیبای ویتنام توسط دریای جنوب چین تخریب شد. از این رو تایلند در مقایسه بین بهترین سواحل، بدون شک برنده است.

سواحل ویتنام بسیار بلند هستند و ایستگاه‌های بین راهیِ آن، می‌توانند مناظر جالبی را در اختیار گردشگران بگذارند. اما در این سواحل، هیچ امکانات رفاهی‌ای برای تفریح و تفنن یا امکانات اورژانسی یافت نمی‌شود. در نتیجه، از هر نظر که حساب کنیم سواحل تایلند انتخاب بهتری برای گردشگری هستند.


بهترین فرهنگ

ویتنام و تایلند فرهنگ‌های بسیار جذاب و جالبی دارند، اما معابد بزرگ و مشهور تایلند در این مورد حرف اول را می‌زنند. این معابد، می‌توانند متجلی فرهنگ بودیسم باشند و عظمت خارق العاده شان هر گردشگری را به خودش جذب می‌کند.

در این کشور معابد بزرگ و متعددی وجود دارد که از طلا ساخته شده اند و روح و انرژی معنوی حاکم بر این فضا می‌تواند هر موجودی را در بر بگیرد. همچنین، معابد، مجسمه‌ها و سازه‌های جنگلی نیز، طبیعت بکر را با فرهنگ غنی ترکیب کرده و می‌تواند به عنوان مقصدی مناسبِ فرهنگ‌دوستان، خودی نشان دهد.

همچنین صد‌ها فستیوال، جشنواره‌ی مذهبی و فرهنگی نیز در تایلند برگزار می‌شود که ناشی از باور این مردمان و گرایش آن‌ها به جشن و شادی است. جشنواره‌ی سال نو و جشنواره‌ی سونگکران، دو مورد از مشهورترین و زیباترین جشنواره‌ی برگزار شده در این کشور هستند.

اما در بانکوک، فرهنگ مدرن امروزی نیز یافت می‌شود و گالری‌های هنر و فرهنگ بانکوک می‌توانند مکان مناسبی برای گشت و گذار باشند.


بهترین مکان برای ماجراجویی

اگر شما هم به دنبال ماجراجویی‌های خارج از خانه و گشت و گذار در مناطق بکر می‌گردید، پس ویتنام بهترین مکان برای شما محسوب می‌شود. جنگل‌های بزرگ و بی نظیر، سازه‌های سنگی و دره‌های عمیق آن، می‌تواند دل هر ماجراجویی را در جا ببرد.

در ویتنام، هم فضا برای قدم زدن‌های مسطح وجود دارد، هم برای سنگ نوردی و کوهنوردی‌های چالش برانگیز! پس از این رو برنده‌ی بهترین مقصد برای ماجراجویی، ویتنام و مناطق طبیعیِ بکرش است.


بهترین مقصد برای ماجراجویی‌های تاریخی و مدنی

بانکوک یکی از زخم خورده‌ترین و پرحادثه‌ترین شهر‌های جهان بوده و تاکنون هرج و مرج‌های زیادی را به خود دیده است. از این رو ویتنام نیز در این مورد از تایلند پیشی می‌گیرد. این کشور، دو شهر مهم در جنوب (هو چای مین) و شمال (یعنی هانوی) دارد که از نظر مدنی و تاریخی، می‌توانند مقاصد بی نظیری باشند. موزه‌ها و آرامگاه‌های این کشور، مملو از کسانی است که بر این کشور با ظلم حکمرانی کرده اند و یا پر از ارواح بزرگی است که در جنگ با آمریکا، خودشان را جان نثارانه فدای میهن و خاکشان کردند. گشت و گذار در داستان طولانی تاریخِ ویتنام، تفریح بی نظیری برای تاریخ‌دوستان است.

با این وجود هردوی این کشور‌ها رستوران‌ها و کافه‌های بی نظیری دارند؛ اما از نظر خرج و مخارج، تایلند مقصد کم هزینه تری به حساب می‌آید.

منبع: برترین ها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها