عراقی‌ها برای ۶ ماه مهمات و جیره جنگی در خرمشهر ذخیره داشتند

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با بیان اینکه عراقی‌ها برای ۶ ماه مهمات و جیره جنگی در خرمشهر ذخیره داشتند افزود: عملیات بیت‌المقدس در ۱۰ اردیبهشت ۶۱ آغاز شد و تیپ ثارالله کرمان نیز در این عملیات حضور ارزشمند و مهمی داشت.

عراقی‌ها برای ۶ ماه مهمات و جیره جنگی در خرمشهر ذخیره داشتند

سردار محمدرضا حسنی سعدی شامگاه جمعه در نخستین شب از لیالی قدر در جمع مردم شب‌زنده‌دار کرمان در مصلی بزرگ امام علی(ع) با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار داشت: خرمشهر بعد از 34 روز که دشمن انرژی زیادی گذاشت سقوط کرد اما 34 روز مقاومت خرمشهر سنگ بنایی برای تمام دفاع مقدس شد.

وی با اشاره به اینکه شهدای زیادی در اشغال خرمشهر تقدیم شد و مردم با ایستادگی خود برای همیشه تاریخ به ما درس دادند گفت: مقاومت خرمشهر درس بزرگی به مسئولان کشور داده که با مقاومت پیروزی به‌دست می‌آید.

مدیر‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان بیان کرد: 14 آبان 59 خرمشهر سقوط کرد و 575 روز خرمشهر دست دشمن بود اما با مقاومت و ناامید نشدن دوباره آزاد شد، همه کارشناسان نظامی گفتند اگر ایران خرمشهر را آزاد کند باید استراتژی جنگ در جهان را تغییر داد.

وی با بیان اینکه عراقی‌ها برای 6 ماه مهمات و جیره جنگی در خرمشهر ذخیره داشتند افزود: عملیات بیت‌المقدس در 10 اردیبهشت 61 آغاز شد و تیپ ثارالله کرمان نیز در این عملیات حضور ارزشمند و مهمی داشت.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه عملیات بیت‌المقدس در 4 مرحله اجرا شد و بعد از 24 روز جنگیدن خرمشهر آزاد شد یادآور شد: تا جایی که چشم کار می‌کرد اسرای عراقی دست بر سر گذاشته و تسلیم شدند، مستندات و فیلم‌های زیادی از آزادسازی خرمشهر وجود دارد که 19 هزار اسیر دشمن آمارگیری و تحویل اردوگاه‌های نگهداری اسرا در ایران شد.

وی با بیان اینکه به‌راستی خرمشهر را با همان تعبیر امام خمینی(ره) خدا آزاد کرد گفت: اعتماد به نصرت الهی خرمشهر را آزاد کرد و امام فرد مخلص و متدینی بود و در این مقطع رهبری الهی اعجاز خود را نشان داد.

این آزاده سرافراز با اشاره به اینکه در خرمشهر یکپارچگی و ایثار و شجاعت رزمندگان مشهود بود و دشمن متجاور شکست تلخ و سنگینی خورد تاکید کرد: در هر حال باید به خدا توکل کرد و آزادی خرمشهر نتیجه ایمان به خدا و دست روی دست نگذاشتن بود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها