آموزش حنا گذاشتن موها + فواید شگفت انگیز

حنا گذاشتن موی سر از قدیم الایام باب بوده و حالا بعد از سالها تحقیق خواص و فواید آن برای تقویت و پرپشتی موهای ضعیف ثابت شده است.

آموزش حنا گذاشتن موها + فواید شگفت انگیز

حنا گذاشتن موها یکی از روش های مادربزرگ ها از قدیم الایام برای تقویت و خوشرنگ شدن موهایشان بوده است که احتمالا دلیل پرپشت بودن موهای آن ها همین حنا است. امروزه استفاده از حنا بین افراد رایج تر شده زیرا از خواص و فواید آن برای مو آگاه شده اند.


حنا باعث میشود موها پرپشت، نرم، درخشنده، ضخیم و قوی شوند پس بهتر است برای تقویت کردن موها از حنا استفاده کنید که طبیعی است و سرشار از فواید.

فواید حنا برای مو

حنا با رنگ مو خیلی فرق دارد، حنا موها را مسی، نارنجی، قرمز میکند این بستگی دارد رنگ موهایتان چگونه باشد و هرچه زمان بیشتری روی موها بماند حالت قرمزتری به خود میگیرد. حنا طبیعی است و مانند رنگ های شیمیایی به موها آسیب نمیزند بلکه موها تقویت هم میکند.

دستور آماده کردن حنا:

پودر حنا را با چای یا قهوه مخلوط کنید و مقدار کمی ماست به آن اضافه کنید سپس درب ظرف را ببندید و اجازه دهید که چند ساعت در محیطی گرم بماند .

حنا برای تقویت مو و خوشرنگی آن

ابتدا قسمت بالای پیشانی و محل رویش موها را وازلین بزنید تا صورت تان رنگ نگیرد سپس دست کش دست تان کنید و شروع کنید به حنا زدن روی موها، موها را تقسیم بندی کرده و به دسته های کوچک تقسیم کنید از جلوی سر شروع کنید بهتر است.

ابتدا حنا رابه ریشه مو و پوست سر بزنید و سپس به طول موها بمالید، همه جای موها کاملا باید آغشته به حنا باشند پس مقدار زیادی حنا بردارید و با دقت به موها بزنید همین کار را با حوصله برای تمام قسمت های مو انجام میدهید تا کل سر و موها کاملا آغشته به حنا شوند.

آموزش حنا گرفتن موها

بعد از اینکه کار حنا گذاشتن موها تمام شد باید سرتان را با چیزی مانند کیسه فریزر ببندید و روی آن هم کلاه بزارید تا از ریختن حنا جلوگیری شود. حنا باید 4 ساعت و بیشتر روی موها بماند اگر امکام اش وجود داشته باشد میتوانید یک شبانه روز هم اجازه دهید حنا رو سرتان بماند.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها