سعیدی: مطالبه تعويق كنكور نگاه ملی می‌طلبد

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: موضوع كنكور دردسرهای فراوانی را برای خيل عظيمی از دانش آموزان مناطق سیل‌زده بوجود آورده، در اين مورد بايد با نگاه ملی، اتفاق منطقی برای آن رقم زده شود.

سعیدی: مطالبه تعويق كنكور نگاه ملی می‌طلبد

زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه و سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نسبت به تقاضاهای مکرر دانش آموزانی که برای کنکور آماده می‌شوند، واکنش نشان داد و اظهار داشت: درخواست‌های تعویق کنکور را از دانش آموزان نقاط سیل زده ایران اسلامی دریافت کردم و به عنوان یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ضمن درک شرایط این عزیزان وظیفه خود را در قبال مطالبات خیل عظیم دانش آموزانی که برای کنکور، آماده می‌شوند، انجام خواهم داد.

وی درخواست‌های مکرر خیل عظیم دانش آموزان و خانواده‌های آنها را در خصوص تعویق کنکور مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: بلای طبیعی سیل برخی از استان‌های کشور را با مشکلات جدی مواجه کرد به طوری که سختی‌های فراوانی را برای دانش آموزان مناطق سیل زده بوجود آورد و متعاقب آن تقاضاهای مکرری را برای تعویق کنکور دریافت کردم و از طرفی برخی از خانواده‌ها نیز برای برگزاری طبق برنامه قبلی را خواستار شده‌اند که با در نظر گرفتن جمیع جهات، امیدواریم که بهترین و منطقی‌ترین تصمیم را برای این موضوع مهم با در نظر گرفتن دغدغه‌های موافقین و مخالفین، اتخاذ شود.

نایب رییس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی، مهربانی مردم در قبال سیل زدگان را مورد توجه قرار داد و از آن به عنوان سیل مهربانی یاد کرد و خاطرنشان کرد: موضوع کنکور هم مبتلا به سیل دردسرهای فراوانی را برای خیل عظیمی از دانش آموزان این مناطق بوجود آورده که در این مورد نیز باید با نگاه ملی و با در نظر گرفتن شرایط دانش آموزان مناطق سیل زده و از سمتی برنامه ریزی سایر دانش آموزان و تحقق عدالت تحصیلی، اتفاق منطقی برای کنکور رقم زده شود.

وی بیان کرد: توصیه بنده به دانش آموزان عزیز که در آستانه کنکور قراردارند، این است که فارغ از تنش و بدون اتلاف وقت با آرامش از فرصت‌های بوجود آمده برای ارتقا سطح آمادگی خود برای شرکت در کنکور استفاده کنند و در این ساعات مقدس از خداوند می‌خواهم مطابق با شرایط و تلاش و حقوق افراد بهترین‌ها را برایتان رقم بزند.

منبع: فارس

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • مریم عبادی
    0

    مناسب ترین و عادلانه ترین و تنها ترین راه درست برقراری کنکور سراسری امسال و آرامش کنکوری ها تعویق کنکور سراسری هستش . لطفا هر چه زود تر این خبر خوش رو به گوش بچه ها برسونید تا با ارامش درسشونو بخونن

  • ساناز
    0

    من و خواهرم دوتایی باهم امسال کنکور داریم خواهش میکنیم یکم زمان کنکور رو به تعویق بندازید تا ما بتونیم حداقل یکم جبران کنیم این عقب افتادن از درسامون رو که بخاطر سیل اتفاق افتاد....

  • ترانه
    0

    ما نگفتیم نیازمند دعای شماییم که شما دعا می کنید که. نا نیازمند مدیریت درست و عملکرد صحیح از جانب شما هستیم. همه کاراتون با سلام و صلوات اداره میشه که وضع مملکت اینه دیگه. شما با مافیای کنکور رو هم نریزید ما دعا نخواستیم

  • Poj
    0

    این اتفاقات اخیر حدوده صد هزار خانوار رو درگیر کرده یعنی معادل کمتر از.5درصده کله دانش اموزان شرکت کننده کنکور. اگر قرار به این باشد خوب محتملا باید هرسال کنکور رو به تعویق بیندازید. در زلزله کرمانشاه حدوده صدو بیست هزار خانوار درگیر بودند یعنی مقداری بیشتر از سیل زدگان. خوب باید کنکور سال قبل راهم به تعویق می انداختید. در سال های گذشته و اینده هم همین خواهد بود. در یک کشور پهناور که روی گسل قرار گرفته و دائما در معرض باران های موسمی هست ایا میشود این کار رو انجام داد؟؟؟ حال دیدیم کنکور را یک ماه به تعویق انداختید.خوب چه میشود؟؟؟ دانش اموزان سیل زده برای کنکور اماده میشوند و به ازای ان دانش اموزان دیگر مناطق امده تر. و چندان تفاوتی نخواهد کرد در این حوضه. حال اینکه چه بسا تا یک ماه دیگر در نقطه ی دیگری یک بلای دیگر نازل شود. انگاه چه باید کرد؟؟؟ دانشگاه های کشور باید سر موقع دانشجو بگیرند تا برای سال بعدشان مشکل پیش نیاید. به این هم فکر کرده اید؟؟

  • سارا
    0

    چرا نظر من رو ثبت نکردین؟؟؟

  • مرادبیگی
    0

    دوستی که گفتید سیل زده ها پنج‌ درصد کل شرکت کننده ها هستن !! اولا تعداد داوطلبان سیل زده بیش از ۲۰۰هزار نفر است و‌این‌ یعنی حدود ۲۰٪ درثانی قرار نیست هرسال بهار و‌مشرف به کنکور اتفاق این چنینی رخ دهد !!! ثالثا زلزله سال گذشته ابعادش از این قضیه بسیار کمتر بود در ضمن برای حل‌این بحران فقط دو راه وجود دارد ؛ ۱) سهمیه که به نفع بسیاری از خود سیل زده ها نیست و‌فقط به سود معدود کسانی تمام می شود که بنیه قوی دارند در ضمن مابقی کنکوری ها نیز راضی نیستند قطعا و‌سهمیه عدالت نیست!! ۲) تعویق برگزاری که به کسی به جز موسسات بخاط دیر شروع شدن آزمون هایشان لطمه ای وارد نمی شود! و بیش از ۹۹٪ داوطلبان این بحث را نسبت به سهمیه برتر میدانند و‌ انتخابشان طبق منطق بسیار ساده قطعا ترجیح تعویق هست حتی اگر‌مخالف آن باشند چون سهمیه سم مهلک مخصوصا برای رتبه های زیر ۵۰۰۰ هر رشته. با توجیهات کذایی چنین افرادی نباید مسئولین فریب مافیا را بخورند . ما دانشجویان پیرو خط امام و رهبری کاملا پیگیر این موضوع هستیم‌. نتیجه واضح این است که مافیای کنکور‌ امید را از بچه ها بخاطر پولشان میگیرد کماینکه حضرت آقا به این قضیه مدتی پیش اشاره کردند.

    نظرات شما -
    • احمدرضا
      0

      عالیییی بود توجیهتون

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها