اسارت ۱۰۰۰ نیروی عراقی توسط لرستانی ها در عملیات بیت المقدس

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس لرستان گفت :چهار گردان از همین سپاه لرستان در عملیات بیت المقدس شرکت کردند که بیشتر بچه های لرستانی در این عملیات شهید شدند و گردان جندالله هم که از لرستان تشکیل شد در مرحله چهارم این عملیات وارد خرمشهر شد و پل نو را محاصره کردند که به تعداد انگشتان دست از همین نیروهای لرستان ، هزار نفر از نیروهای عراقی را به اسارت گرفتند.

اسارت ۱۰۰۰ نیروی عراقی توسط لرستانی ها در عملیات بیت المقدس

سرهنگ حجت اله ناصر پور به عملیات حاج عمران که همزمان با حماسه سوم خرداد رخ داد اشاره کرد و گفت : در این عملیات ۳۰۰ شهید لرستانی در یک روز و در یک عملیات تقدیم انقلاب کردیم.

وی افزود : امیدواریم میراث داران صادقی برای شهدا باشیم و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند امروز کسانی میخواهند این میراث به فراموشی سپرده شود و اقتدار امروز ملت و کشور ما محصول آن ۸ سال دفاع مقدس است.

انقلاب و دفاع ما یک دفاع مردمی بود

مدیر کل حفظ آثار با بیان اینکه انقلاب و دفاع ما یک دفاع مردمی بود و با حماسه سوم خرداد معادلات امنیتی دنیا را عوض کردیم و به جامعه علمی دنیا فهماندیم که قدرت مردم میتواند جزء برآورد استراتژیک باشد اظهار داشت : در خرمشهر صدام با پشتوانه ۴۸۰ شرکت چند ملیتی که مستقر کرده بود ، عربده کشی میکرد که محال است من بگذارم یک ایرانی پایش را به خرمشهر بگذارد اما پیوند وثیق مردم و قدرت مردمی با گفتمان الهی شریعتمدار و مقام عظیم ولایت فقیه باعث شد این افتخار بزرگ و این تحولات بزرگ در ادبیات جنگ که ادبیات جنگ را عوض کرد و هم در صلح و پایداری مبتنی بر همین گفتمان تحول عظیمی را بوجود آورد.

وی ادامه داد : ما جنگ را بدون هیچ امکاناتی شروع کردیم و حماسه سوم خرداد هم با تکیه بر قدرت خدا و قدرت مردمی و با اتکال به ولایت و نقش امامت و رهبری امت تشیع صورت گرفت.

باید به قدرت درونی نظام متکی باشیم

ناصرپور تصریح کرد : ما باید به قدرت درونی نظام متکی باشیم و اگر درون نظام استحکام داشته باشد هیچ بیگانه ای هیچ غلطی نمی تواند بکند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به نقش رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت : رسانه ذهن و عرصه فکری را می سازد و مهندسی فرهنگی بوسیله اصحاب رسانه و تبلیغات و اقدام فرهنگی رقم میخورد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه امروز دشمن با تمام قوا در مسائل فرهنگی ، روی فکر و ذهن جوانان کار میکند و ما نباید در مقابل دشمن کوتاهی کنیم به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود : خطاب رهبر انقلاب هم در این بیانیه به جوانان است که میخواهد به سرمایه و ثروت عظیم جوانان اشاره کند همانگونه که ۴۹ درصد شهدای جنگ تحمیلی سنین ۲۱ تا ‌۲۵ سال بوده اند که آن صحنه های زیبای دفاع مقدس را خلق کردند و جوانان امروز هم از جوانان دوران دفاع مقدس آماده تر هستند که شهدای مدافع حرم نمونه بارزی از این جوانان هستند.

منبع: خبرآنلاین

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها