اعتراف پیکه درباره باخت سنگین بارسلونا مقابل لیورپول

مدافع میانی بارسلونا درباره باخت سنگین تیمش در آنفیلد به واقعیتی تلخ اعتراف کرد.

اعتراف پیکه درباره باخت سنگین بارسلونا مقابل لیورپول

در آستانه فینال جام حذفی اسپانیا، جرارد پیکه با نشریه پائیس اسپانیا گفت‌و‌گویی انجام داده و در آن اذعان کرده است ذهنیت اشتباه او و هم‌تیمی‌هایش بابت ترس از تکرار اتفاقی که سال گذشته در خانه تیم رم برای آنها رخ داد، کار دست‌شان داده است.

پیکه اظهار داشت: زمانی که اتفاقی مشابه باخت بارسلونا در لیورپول رخ می‌دهد، همه چیز به‌هم می‌ریزد. من فکر می‌کنم که در بارسلونا همه از نظر ذهنی تحت تأثیر اتفاقی قرار داشتند که فصل قبل در رم رخ داد. از‌ آنجایی که از آن اتفاق مدت زمان زیادی نگذشته بود، برای ما یک مانع روانی ایجاد شده بود.

پیکه افزود: لیورپولی‌ها پرس را از خیلی جلو آغاز کردند. پاسکاری ما ریتم همیشگی را نداشت و کار خیلی سخت شده بود. آنفیلد هم با آن جوی که دارد، تأثیر خودش را گذاشت. از آن زمان تا کنون، روحیه دادن به بازیکنان کار خیلی سختی بوده است، روزها گذشت، اما آن اتفاق از یادها نرفت. الان اما دیگر وقتش است که آن اتفاق را فراموش کنیم و قدم بعدی را برداریم.

ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا با وجود قهرمانی در لالیگا و احتمال کسب دوگانه‌ای دیگر به خاطر ناکامی تیمش در لیگ قهرمانان اروپا، تحت فشار قرار دارد و از او به خاطر شیوه بازی‌اش انتقاد می‌شود.
پیکه در این خصوص هم اظهار داشت: کاتالان‌ها بسیار متوقع هستند و ما دوست داریم که کارهای‌مان را بی‌عیب و نقص انجام دهیم. اینجا مسئله فقط بردن بازی‌ها نیست، بلکه شیوه بردن آنهاست. دوران مربیگری پپ گواردیولا در بارسلونا، بهترین زمان برای فوتبال بازی کردن در اینجا بود. بحث درباره اینکه سرمربی بعدی بارسلونا چه کسی خواهد بود، ادامه دارد، اما من می‌توانم به شما اطمینان بدهم که والورده می‌خواهد تیمش با همان سبک بازی کند. من که در رختکن تیم هستم می‌دانم که او چه کارهایی از ما می‌‌خواهد انجام دهیم.

فرانکی دیونگ، هافبک هلندی آژاکس یک ماه دیگر به بارسلونا می‌پیوندد و احتمال دارد که هم‌تیمی‌اش ماتیس دلیخت هم به او ملحق شود.

پیکه درباره این زوج هلندی گفت: آنها فوتبال ما را درک می‌کنند، چون فلسفه فوتبال همه ما از یک یکجا نشأت می‌گیرد که آن یوهان کرایف است. دلیخت به خاطر سن و سالش قابلیت‌های زیادی دارد و دیونگ هم بازیکنی با پتانسیل فراوان و هیجان‌انگیز است، چون درک فوق‌العاده‌ای از فوتبال دارد.

منبع: تسنیم

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها