ظریفیان: معلوم نیست اختیارات ویژه انتظارات جامعه را برآورده کند / مردم از روحانی توقع دارند

عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها گفت: رئیس‌جمهور باید توجه داشته باشد که وقتی درخواست اختیارات ویژه‌ای می‌کند باید مسئولیت کامل آن را نیز برعهده بگیرد.

ظریفیان: معلوم نیست اختیارات ویژه انتظارات جامعه را برآورده کند / مردم از روحانی توقع دارند

غلامرضا ظریفیان عضو شورای مرکزی انجمن مدرسین دانشگاه‌ها و از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور که خواستار اختیارات ویژه برای اداره کشور شده است، گفت: اگر بخواهیم خوشبینانه به این موضوع نگاه کنیم، بعید به نظر می‌رسد که آقای روحانی این اظهارات را صرفا جهت فرافکنی بیان کرده باشد.

وی افزود: توقع جامعه از شخصی که به عنوان رئیس جمهور، مسئولیت اداره امور اجرایی کشور را برعهده دارد، این است که در شرایط دشوار کنونی وظیفه خود را به بهترین نحو انجام دهد.

ظریفیان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اخیرا به منظور مدیریت بهتر مسائل اقتصادی پیشنهاد تشکیل شورایی تحت عنوان شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا را مطرح کردند که در آن، سران قوا به ریاست رئیس‌جمهور، مسئولیت جمعی مدیریت شرایط دشوار اقتصادی کنونی کشور را بدون درگیر شدن با مسائل بروکراتیک مرسوم بر عهده بگیرند. با این حال علی‌رغم اینکه ریاست این شورا بر عهده رئیس‌جمهور است ولی آقای روحانی اختیاراتی را می‌خواهد که بیشتر معطوف به مسئولیت‌ها و اختیارات شخص ایشان باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ضمن بیان این مطلب که تصور رئیس‌جمهور این است که اگر اختیارات ویژه‌ای داشته باشد، می‌‌تواند کشور را بهتر اداره کند، تصریح کرد: اینکه محول کردن اختیارات ویژه به رئیس جمهور تا چه میزان می‌تواند در کیفیت اداره امور کشور تاثیرگذار باشد، باید در عمل مشخص شود ولی به هر حال وقتی شخصی درخواست اختیارات ویژه می‌کند باید مسئولیت این اختیارات را نیز برعهده گرفته و انتظارات جامعه را برآورده کند. بنابراین رئیس‌جمهور باید توجه داشته باشد که وقتی درخواست اختیارات ویژه‌ای می‌کند باید مسئولیت کامل آن را نیز برعهده بگیرد.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نه تو رو خدا لااقل امنیت کشور رو به او ندین تا مثل برجام از بین بره!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها