پرتاب ۶۰ ماهواره به فضا برای دسترسی اینترنت با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه

پس از دو بار تعویق، بالاخره اسپیس ایکس محموله 60 ماهواره استارلینک را به فضا پرتاب کرد. هدف از این پرتاب در مدار قرار دادن ماهواره هایی برای دسترسی به اینترنت در سراسر جهان با سرعت تا یک گیگابیت بر ثانیه است.

پرتاب ۶۰ ماهواره به فضا برای دسترسی اینترنت با سرعت یک گیگابایت بر ثانیه

راکت فالکون 9 از سکوی پرتاب اسپیس ایکس در کیپ کاناورال در فلوریدا به فضا پرتاب شد و تنها در حدود یک ساعت بعد 60 ماهواره در مدار بسیار بالای زمین، در حدود ارتفاع 440 کیلومتری رها شدند تا در نهایت با استفاده از پیشران های خود به ارتفاع 550 کیلومتری برسند. در حال حاضر بخش اول راکت که سومین پرتاب به فضا را تجربه کرد روی کشتی ویژه اسپیس ایکس فرود آمده است.

به گفته ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس این پرتاب حامل سنگین ترین محموله راکت فالکون 9 بود که به فضا ارسال شد. در حالی که سنگین ترین محموله تا پیش از این 10.6 تن وزن داشت اما محموله اخیر با 18.5 تن رکورد قبلی راکت فالکون 9 را شکست.

ایلان ماسک در مورد استارلینک گفته که به تنهایی یکی از مشکل ترین پروژه های مهندسی بوده که تاکنون شاهد اجرایش بوده است. البته این تنها محموله ماهواره های اینترنتی مورد بحث نیست و در نهایت شبکه کامل شامل 11 هزار و 943 ماهواره استارلینک در مداری پایین تر از ایستگاه فضایی خواهد بود؛ هدفی که گفته شده تا میانه های سال 2020 محقق خواهد شد. به گفته ماسک، اسپیس ایکس با 720 ماهواره می تواند پوشش متوسطی را در سرتاسر جهان ایجاد کند. استار لینک احتمالاً برای توسعه کامل به میلیاردها دلار سرمایه نیاز دارد اما ماسک گفته که این شرکت بودجه مورد نیاز برای عملیاتی کردن آن را در اختیار دارد.

مدیر عامل اسپیس ایکس امیدوار است ایده اینترنت جهانی ارائه شده با ماهواره استارلینک آن قدر برای شرکت درآمد داشته باشد که هدف بلندپروازانه ارسال انسان به مریخ و تشکیل اولین جامعه انسانی در این سیاره توسط اسپیس ایکس را محقق کند.

منبع: دیجیاتو

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها